چرا رمزارز بر سیستم‌های پولی پس از ظهور هوش مصنوعی تسلط خواهد داشت؟

چرا رمزارز بر سیستم‌های پولی پس از ظهور هوش مصنوعی تسلط خواهد داشت؟
آنچه در این مقاله میخوانید

بالاجی سرینیواسان (Balaji Srinivasanاز چهره‌های برجسته در بخش فناوری و ارزهای دیجیتال، عقیده دارد که در عصر هوش مصنوعی، پول به رمزارز تبدیل خواهد شد، که کمیابی دیجیتالی را فراهم می‌آورد تا با فراوانی دیجیتالی هوش مصنوعی تکمیل شود. او به تفصیل توضیح داد: “هوش مصنوعی فراوانی دیجیتال است اما همه چیز را فراوان نمی‌کند. رمزارز کمیابی دیجیتال است و فراوانی هوش مصنوعی را تکمیل می‌کند. بنابراین، پول پس از هوش مصنوعی، رمزارز است”.

خود پول به رمزارز تبدیل می‌شود

بالاجی سرینیواسان، کارآفرین و سرمایه گذار آمریکایی، نظرات خود را درباره رمزارز و هوش مصنوعی (AI) در یک پست طولانی در پلتفرم رسانه اجتماعی X در روز شنبه به اشتراک گذاشت. سرینیواسان به خاطر کمک‌های گسترده‌اش به عنوان یک کارآفرین، سرمایه‌گذار و نویسنده شناخته شده است. او از بنیان‌گذاران کانسیل (Counsyl) بود، به عنوان مدیر فناوری صرافی رمزارز کوین‌بیس (Coinbase) خدمت کرد و شریک عمومی در شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر آندرسن هوروویتز (a16z) بود.

سرینیواسان در ابتدا گفت: “پول پس از ظهور هوش مصنوعی، رمزارز است” و توضیح داد:

“پول پس از ظهور هوش مصنوعی سازنده و رباتیک چیست؟ این اساساً رمزارز است. همان طور که بسیاری از هوش‌ها به برق تبدیل می‌شوند، خود پول به رمزارز تبدیل می‌شود.”

او در ادامه، استدلال خود را با بیان پنج نکته کلیدی به اشتراک گذاشت. نخست، او استدلال کرد که رمزارزها در عصر فراوانی هوش مصنوعی، کمیابی قابل اثباتی دارند. این کمیابی مفید است، چون دارایی‌های رمزارز کمیاب می‌توانند برای تأیید هویت انسانی در میان ابزارهای هوش مصنوعی که قادر به تقلید از رفتار انسانی هستند، استفاده شوند. دوم، او به تفصیل بیان کرد که پول به عنوان پلی بین بازیگران اقتصادی متفاوت عمل می‌کند. او تأکید کرد که در حالی که اقدامات داخلی، مانند حرکت دادن دست خود یا رباتی که شما مالک آن هستید، نیازی به پرداخت ندارد، اما تعاملات با ربات‌های متعلق به دیگران همچنان به تراکنش‌های مالی نیاز دارد، و افزود که به عنوان مثال، شخص باید کوینی را برای باز کردن یک پهپاد متعلق به شخص دیگری بفرستد.

سوم، سرینیواسان چنین استدلال کرد که کمیابی در سطح بالا همچنان ادامه دارد، که اهمیت پول را تضمین می‌کند. او خاطرنشان کرد که در حالی که برخی اشکال از کمیابی، مانند ربات‌های خانگی ثابت مانند ماشین‌های لباسشویی، ممکن است ناپدید شوند و توسط ربات‌های متحرک جایگزین شوند، اما مفهوم کلی کمیابی همچنان باقی است. علاوه بر این، او بر این نکته تأکید کرد که زنجیره‌های تأمین مورد نیاز برای ساخت ربات‌ها و نیروگاه‌های هسته‌ای مورد نیاز برای اجرای مراکز داده هوش مصنوعی همچنان کمیاب خواهند بود. این زنجیره‌های تأمین عمدتاً در چین و آسیا قرار دارند، که پول را در این مناطق ارزشمند می‌سازد.

مدیر فناوری سابق کوین‌بیس تأکید کرد: “مهم‌ترین نوع کمیابی در عصر هوش مصنوعی، کلیدهای خصوصی برای کنترل ربات‌ها هستند. این کلیدها نیز رمزارز خواهند بود، چون بک‌اندهای وب۳ مانند بیت‌ کوین و اتریوم از سطوح امنیتی بسیار بالاتری نسبت به هر سیستم وب۲ برخوردار هستند” و در نهایت خاطرنشان کرد:

“به طور خلاصه: هوش مصنوعی فراوانی دیجیتال است اما همه چیز را فراوان نمی‌کند. رمزارز کمیابی دیجیتال است و فراوانی هوش مصنوعی را تکمیل می‌کند. بنابراین پول پس از هوش مصنوعی، رمزارز است.”

آیا با بالاجی سرینیواسان در مورد رمزارزها و هوش مصنوعی موافق هستید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره چرا رمزارز بر سیستم‌های پولی پس از ظهور هوش مصنوعی تسلط خواهد داشت؟ بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.