گزارش روزانه بازار فارکس، 20 ژوئن 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 20 ژوئن 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • سهام آسیایی روند متفاوتی را در طول شب طی کردند. پس از درخواست ماکرون برای برگزاری انتخابات زودهنگام، فرانسه اولین حراج اوراق قرضه را برگزار می‌کند.
  • بانک مرکزی انگلیس امروز تشکیل جلسه می‌دهد و انتظار می‌رود که با وجود شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) 2.0 درصد برای کل کالاها در ماه می، نرخ‌ها ثابت نگه داشته شوند.
  • اقتصاددانان ما انتظار کاهش 25 واحدی نرخ‌ها از سوی بانک ملی سوئیس را دارند، در حالی که فعالان بازارها پیش‌بینی می‌کنند که این روند متوقف شود.

اخبار بازار

  • سهام چینی شب گذشته با کاهش مواجه شد در حالی که شاخص‌های آسیایی به طور متفاوتی نسبت به هم عمل کردند، در حالی که ارزش قراردادهای آتی آمریکا عمدتاً بالا رفتند. ارزش قراردادهای آتی اروپایی به طور گسترده‌ای افزایش یافتند، اما قراردادها در CAC 40 در پس‌زمینه اغتشاشات سیاسی ادامه‌دار در فرانسه عقب‌مانده بودند. فرانسه در حال آماده‌سازی برای فروش ۱۰.۵ میلیارد یورو اوراق قرضه دولتی در روز جاری است، که اولین حراجی پس از اعلام انتخابات فوری محسوب می‌شود؛ اختلاف بین اوراق قرضه دولتی ۱۰ ساله فرانسه و اوراق ۱۰ ساله آلمان از آن زمان تقریباً ۲۵ واحد افزایش یافته است و این حراجی آزمایشی خواهد بود که آیا این امر برای جلب تقاضا کافی است یا خیر. در جای دیگر، پس از آن که بانک خلق چین (PBOC) ضعیف‌ترین نرخ برابری یوان را از ماه نوامبر اعلام کرد، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ رنمینبی (USD/CNH) به بالاترین سطح سال ۲۰۲۴ رسید. (بلومبرگ)
  • در جای دیگر، به نظر می‌رسد که چین با اقدامات پیشنهادی که برندی فرانسوی، گوشت خوک اسپانیایی و خودروهای آلمانی را هدف قرار می‌دهد، در حال آماده‌سازی طرح‌های تلافی‌جویانه در مقابل پیشنهاد تعرفه‌های اتحادیه اروپا بر روی خودروهای برقی است. در جلسه‌ای غیرعلنی که دیروز برگزار شد، برخی از خودروسازان چینی که شناسایی نشده‌اند، پیشنهاد دادند که چین تعرفه‌ها بر روی واردات خودروهای با موتور بزرگ از اتحادیه اروپا را تا ۲۵ درصد افزایش دهد. (بلومبرگ)
  • انتظار می‌رود که بانک انگلیس امروز نرخ‌ها را ثابت نگه دارد؛ کمتر از ۱ واحد کاهش نرخ بهره توسط فعالان بازارها در نظر گرفته شده است. با وجود برخی شواهد از پایین آمدن تورم – شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مربوط به کل کالاها در ماه می، که دیروز منتشر شد، به هدف ۲.۰ درصد بازگشت (برای اولین بار در سه سال گذشته) – تورم مربوط به خدمات پیام را پیچیده کرد. خدمات، که توسط بانک انگلیس به دقت دنبال می‌شوند، ۵.۷ درصد در مقابل اتفاق نظر ۵.۵ درصد ثبت شد. از نظر اقتصاددانان ما، داده‌های گسترده‌تر و انتخابات عمومی به طور موثری کاهش نرخ‌ها را از دستور کار خارج کردند. (بلومبرگ)
  • انتظارات پایه ما همچنان حاکی از سه کاهش نرخ بانکی در سال جاری در ماه‌های آگوست، نوامبر و دسامبر است. (تحقیقات بارکلیز)
  • تصمیمات سیاست‌گذاری متعدد دیگری امروز اتخاذ شده است. همان طور که انتظار می‌رفت، چین نرخ‌ها را ثابت نگه داشت و ما همچنین می‌بینیم که اندونزی و نروژ نیز سیاست‌های خود را تغییر نداده‌اند؛ انتظار می‌رود که بانک نروژ اعلام کند که هنوز آمادگی برای تسهیل شرایط را ندارد. در حالی که بازارها انتظار دارند بانک ملی سوئیس نرخ‌ها را ثابت نگه دارد – با کاهش نرخ بعدی که در ماه سپتامبر اتفاق می‌افتد – اقتصاددانان ما یک کاهش ۲۵ واحدی را پیش‌بینی می‌کنند. این دیدگاه تحت تأثیر ریسک‌های نزولی برای تورم ناشی از تقاضای پایین است، اما عقیده بر این است که این تصمیم به زودی گرفته می‌شود. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 20 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.