سرمایه‌گذاران ثروتمند جوان‌تر، رمزارزها را به گزینه‌های سنتی سرمایه‌گذاری ترجیح می‌دهند

سرمایه‌گذاران ثروتمند جوان‌تر، رمزارزها را به گزینه‌های سنتی سرمایه‌گذاری ترجیح می‌دهند
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش بانک آمریکا نشان می‌دهد که افراد ثروتمند جوان‌تر، به رمزارزها و گزینه‌های جایگزین برای سرمایه‌گذاری تمایل دارند، که با تمرکز نسل‌های قدیمی‌تر بر گزینه‌های سنتی متفاوت است. این بانک اظهار داشت: “در واقع، ‘محافظه‌کارترین’ گروه بیشترین میانگین قرارگیری در معرض رمزارزها را دارد.

گروه‌های جوان‌تر، بیشتر به رمزارزها و سایر گزینه‌های جایگزین برای سرمایه‌گذاری تمایل دارند

بانک آمریکا روز سه‌شنبه گزارشی با عنوان «مطالعه ۲۰۲۴ بانک آمریکا از ثروتمندان آمریکایی» منتشر کرد که روندهای قابل توجهی را مورد توجه قرار داده و نحوه تأثیر دینامیک‌های نسلی و انتقال ثروت پیش رو بر راهبردهای مالی را بررسی می‌کند.

این گزارش حاکی از آن است که افراد ثروتمند جوان‌تر در مقایسه با همتایان مسن‌تر خود بسیار بیشتر به سرمایه‌گذاری در رمزارزها تمایل دارند. این سرمایه‌گذاران جوان تمایل دارند که سبد سرمایه‌گذاری متنوعی داشته باشند و بخش قابل توجهی از دارایی‌ها را به رمزارزها و گزینه‌های جایگزین برای سرمایه‌گذاری اختصاص دهند. این رویکرد با تمرکز سنتی بر سهام و اوراق قرضه که معمولاً توسط نسل‌های مسن‌تر ترجیح داده می‌شود، در تضاد است. در گزارش بانک آمریکا آمده است:

“سرمایه‌گذاران مسن‌تر سهام سنتی بیشتری دارند، در حالی که گروه‌های جوان‌تر رمزارز بیشتر و گزینه‌های جایگزین بیشتری برای سرمایه‌گذاری دارند.”

بر اساس این گزارش، “سه چهارم از جوانان موافقند که دیگر نمی‌توان با استفاده از سهام و اوراق قرضه به تنهایی، بازدهی بالاتر از متوسط را حاصل کرد، در حالی که تنها یک چهارم از نسل ایکس و بزرگترها، مشابه یافته‌های سال ۲۰۲۲، با این موضوع موافقند.” این باور آن‌ها را به سمت کاوش جایگزین‌هایی مانند رمزارزها و سرمایه‌گذاری خصوصی سوق می‌دهد. هر چند علاقه به رمزارزها از سال ۲۰۲۲ کمی کاهش یافته است، اما همچنان بخش مهمی از سبد سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران جوان را به خود اختصاص می‌دهد. در این گزارش پیش‌بینی شده است که این سرمایه‌گذاران احتمالاً در سال‌های آینده سهم خود را در سرمایه‌گذاری‌های جایگزین، از جمله رمزارزها، افزایش خواهند داد.

این گزارش همچنین نشان داد که حتی سرمایه‌گذاران جوان محافظه‌کار نیز دارایی‌های قابل توجهی در رمزارزها دارند، که نشان‌دهنده تغییر گسترده‌تری در تحمل ریسک و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری است. ترجیحات سرمایه‌گذاری این نسل بازتابی از رویکرد محتاطانه تحت تاثیر سقوط‌های گذشته بازار است، که آن‌ها را به سمت دارایی‌های کم‌ریسک مانند نقدینگی، رمزارزها و املاک و مستغلات سوق می‌دهد. علاوه بر این، شبکه‌های اجتماعی تاثیر قابل توجهی بر تصمیمات مالی آن‌ها دارد، که اغلب دیدگاه‌ها و استراتژی‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری‌های رمزارزی آن‌ها را شکل می‌دهد.

گزارش بانک آمریکا توضیح می‌دهد: “برای افراد ثروتمند بین ۲۱ تا ۴۳ سال، تخصیص‌های سبد سرمایه‌گذاری تقریباً یکسان به نظر می‌رسد، خواه فرد خود را محافظه‌کار یا تهاجمی توصیف کند، و تمام گروه‌ها که به طور متوسط ترکیبی تقریباً مساوی از گزینه‌های جایگزین برای سرمایه‌گذاری، رمزارز، سهام، اوراق قرضه و نقدینگی دارند” و در خاتمه، آمده است:

“در واقع، «محافظه‌کارترین» گروه بیشترین میانگین قرارگیری در معرض رمزارزها را دارد.”

نظر شما در مورد یافته‌های حاصل از مطالعه بانک آمریکا در مورد سرمایه‌گذاری در رمزارزها چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره سرمایه‌گذاران ثروتمند جوان‌تر، رمزارزها را به گزینه‌های سنتی سرمایه‌گذاری ترجیح می‌دهند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.