بانک استرالیا توسعه استیبل کوین مبتنی بر ETH را متوقف می‌کند

بانک استرالیا توسعه استیبل کوین مبتنی بر ETH را متوقف می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک ملی استرالیا (National Australia Bank) اخیراً از ابتکار استیبل‌ کوین خود صرف نظر کرد و تیم توسعه‌دهنده پشت این پروژه اکنون درگیر استیبل‌ کوین یوبیکویتی (Ubiquity) شده‌اند. تصمیم این بانک استرالیایی برای کنار گذاشتن پروژه استیبل‌کوین نشان می‌دهد که استارتاپ‌ها برای نوآوری یا سازگاری جایگاه بهتری نسبت به بانک‌های بزرگ و قدیمی دارند.

پیوستن تیم بانک ملی استرالیا به یوبیکویتی

بانک ملی استرالیا (NAB) اخیراً توسعه استیبل ‌کوین مبتنی بر اتریوم خود را تنها کمی بیش از یک سال پس از اعلام قصد خود برای راه‌اندازی آن متوقف کرد. بر اساس گزارش‌ها، تیم توسعه‌دهنده پشت ابتکار استیبل‌ کوین AUDN اکنون با پروژه‌ای به نام یوبیکویتی (Ubiquity) مرتبط است.

پروژه جدید استیبل‌ کوین که با دلار استرالیا پشتیبانی می‌شود، از حمایت شرکت‌هایی مانند انیموکا برندز (Animoca Brands)، کانکیو (Concave)، و مریت سیرکل (Merit Circle) برخوردار است. بانک دیگری از استرالیا با نام بانک ANZ، که آن نیز در این ابتکار شرکت می‌کند، در حال توسعه استیبل ‌کوین خود با نام A$DC است.

پیش از تصمیم گیری برای تعطیل کردن پروژه استیبل ‌کوین، بانک ملی استرالیا امیدوار بود که این استیبل ‌کوین تراکنش‌های بلاک‌ چینی در زمان واقعی را با استفاده از ارز محلی تسهیل کند. این بانک انتظار داشت که از آن برای پرداخت‌های بین‌المللی، تراکنش‌های اعتبار کربن و توافق‌های بازخرید استفاده شود.

استارتاپ‌ها در جایگاه بهتری برای نوآوری قرار دارند

با این حال، با کنار گذاشته شدن پروژه AUDN، تیم توسعه تصمیم گرفته است که کار خود را تحت حمایت شرکت کلودتک (Cloudtech) ادامه دهد. با رها کردن استیبل‌ کوین، بانک ملی استرالیا روند رو به رشدی در بخش فین‌تک را در پیش گرفته است که در آن استارتاپ‌ها در جایگاه بهتری برای نوآوری یا سازگاری نسبت به بانک‌های بزرگ قرار دارند.

این ادعا با این واقعیت که رابرت واو (Robert Waugh) و درو بردفورد (Drew Bradford)، مدیران سابق بانک ملی استرالیا، هدایت پروژه استیبل ‌کوین یوبیکویتی را بر عهده دارند، ثابت می‌شود. واو در ارائه دلایل خود برای انتقال یوبیکویتی، چنین استدلال کرد که کار کردن در محیط استارتاپی امکان دستیابی به اهدافشان را به صورتی سریع‌تر و با هزینه کمتر فراهم می‌کند.

مدیر سابق بانک ملی استرالیا همچنین نسبت به چشم‌اندازهای استیبل‌ کوین‌ها در استرالیا ابراز خوش‌بینی کرد و به پتانسیل استفاده از آن‌ها توسط سرمایه‌گذاران نهادی و در توکن‌سازی دارایی‌های دنیای واقعی اشاره کرد.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بانک استرالیا توسعه استیبل کوین مبتنی بر ETH را متوقف می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.