حرکت بی‌ثبات بیت کوین باعث 118 میلیون دلار نقد شدن رمز ارزها می‌شود

حرکت بی‌ثبات بیت کوین باعث 118 میلیون دلار نقد شدن رمز ارزها می‌شود
آنچه در این مقاله میخوانید

روز پنجشنبه، قیمت بیت ‌کوین (BTC) حدود ساعت ۷ صبح به وقت شرقی ایالات متحده به بالاترین سطح ۶۶,۴۵۵ دلار برای هر کوین رسید اما تا ظهر به حدود ۶۴,۵۱۶ دلار کاهش یافت. این نوسانات شدید منجر به لیکوئید شدن ۱۱۸.۸۲ میلیون دلار در سراسر اقتصاد رمزارزها شد که پوزیشن‌های خرید ۶۱ میلیون دلار از این مبلغ را به خود اختصاص می‌دهند.

صعود و سقوط سریع بیت ‌کوین باعث نقد شدن عمده در اقتصاد رمزارزها شد

بیت‌کوین در ۲۰ ژوئن (31 خرداد) دوباره به سطح ۶۶,۰۰۰ دلار رسید اما به دلیل فشار فروش نتوانست موقعیت خود را حفظ کند. تا ساعت ۲ بعدازظهر روز پنجشنبه، قیمت بین بیت کوین ۶۴,۸۵۰ و ۶۵,۱۵۰ دلار در نوسان بود. هنگامی که ارزش بیت‌ کوین تغییر می‌کند، اغلب بر بازار گسترده‌تر رمزارز تأثیر می‌گذارد و باعث افزایش و کاهش همزمان آلت ‌کوین‌ها می‌شود. امروز نیز از این قاعده مستثنی نبود و چندین رمزارز نوسانات قیمتی مشابهی را تجربه کردند.

bitstamp_btc_usd-thu_20_jun_14_33_17
پس از این که قیمت بیت کوین امروز از مرز 66 هزار دلار در هر واحد عبور کرد، شتاب خود را از دست داد و به 64516 دلار رسید

این فعالیت بازار منجر به لیکوئید شدن ۱۱۸.۸۲ میلیون دلار در مشتقات در سراسر اکوسیستم شد. بیت ‌کوین شاهد نقد شدن ۳۳.۱۰ میلیون دلار در پوزیشن‌های فروش بود، در حالی که تغییرات قیمت اتریوم (ETH) منجر به نابودی ۲۲.۲۱ میلیون دلار در پوزیشن‌های خرید شد. سولانا (SOL) با ۶.۹۱ میلیون دلار لیکوئید شدن با پوزیشن‌های خرید مواجه شد و ۴.۲۳ میلیون دلار در پوزیشن‌های خرید پپه (PEPE) نیز لیکوئید شد.

در مجموع، پوزیشن‌های خرید با لیکوئید شدن ۶۵.۱۳ میلیون دلار در روز پنجشنبه مواجه شدند، در حالی که پوزیشن‌های فروش با از دست دادن ۵۳.۶ میلیون دلار روبرو شدند. در طول روز گذشته، ۴۸,۵۵۳ معامله‌گر لیکوئید شدند. نسبت خرید به فروش نشان‌دهنده یک احساس عمدتاً نزولی در میان معامله‌گران است، اگرچه پس از تنظیمات اخیر قیمت، تعداد کمی بیشتری از پوزیشن‌های خرید در حال افزایش هستند.

با یک برتری کوچک برای پوزیشن‌های خرید، این نسبت تقریباً متعادل است. در صرافی بایننس (Binance)، معامله‌گران عمدتاً در پوزیشن خرید هستند، در حالی که معامله‌گران اوککس (Okx) عمدتاً در پوزیشن خرید بیت‌ کوین هستند. در مقابل، تا ساعت ۲ بعدازظهر به وقت شرقی ایالات متحده در روز پنجشنبه، اکثریت معامله‌گران در دریبیت (Deribit) در پوزیشن فروش بیت‌ کوین هستند. با وجود لیکوئید شدن‌های اخیر، فعالیت‌های خرید مداوم و گمانه‌زنی‌های علیه افزایش قیمت بیت‌ کوین توسط صندوق‌های پوشش ریسک و معامله‌گرانی که از صرافی‌های مشتقات رمزارز استفاده می‌کنند، یک بازگشت ۱۰ درصدی قیمت می‌تواند به طور بالقوه میلیاردها دلار در پوزیشن‌های فروش را از بین ببرد.

نظر شما در مورد بازار بی ثبات رمز ارزها در روز پنجشنبه چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره حرکت بی‌ثبات بیت کوین باعث 118 میلیون دلار نقد شدن رمز ارزها می‌شود بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.