دولت ایالات متحده رمزارزهای توقیف شده را به عنوان “اموال غیر پولی” گزارش می‌کند

دولت ایالات متحده رمزارزهای توقیف شده را به عنوان "اموال غیر پولی" گزارش می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

هیئت مشورتی استانداردهای حسابداری فدرال (FASAB) تصریح کرده است که دارایی‌های رمزارز توقیف شده باید به عنوان “اموال غیر پولی” در نظر گرفته شود در حالی که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) باید به عنوان ابزار پولی در نظر گرفته شوند. این نهاد فدرال ادعا می‌کند که ارزهای دیجیتال “معمولاً همه ویژگی‌های پولی را ندارند” و تأکید می‌کند که “به عنوان واحد حساب، وسیله مبادله یا ذخیره ارزش مؤثر نیستند”.

استانداردهای حسابداری برای رمزارزهای توقیف شده

هیئت مشورتی استانداردهای حسابداری فدرال (FASAB) روز جمعه یک بولتن فنی (TB) برای شفاف سازی استانداردهای حسابداری و گزارش دارایی‌های دیجیتال توقیف شده و ضبط شده منتشر کرد. هیئت مشورتی استانداردهای حسابداری فدرال مسئول توسعه و انتشار استانداردهای حسابداری برای دولت ایالات متحده است.

این بولتن با تاکید بر این که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) معمولاً اشکال دیجیتال رسمی پول تحت حمایت دولت در نظر گرفته می‌شوند که اساساً همان اهداف وجه نقد فیزیکی را انجام می‌دهند”، تصریح می‌کند:

“نهادهای گزارش‌دهنده باید با ارزهای دیجیتال بانک مرکزی به عنوان ابزار پولی و سایر دارایی‌های دیجیتالی به عنوان دارایی غیرپولی رفتار کنند.”

تمام دارایی‌های دیجیتال دیگر شامل دارایی‌های رمزارز، ارزهای دیجیتال، استیبل کوین‌ها، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، توکن‌های امنیتی و کوین‌های حریم خصوصی هستند که در هیئت مشورتی استانداردهای حسابداری فدرال توضیح داده شده است.

این بولتن توضیح می‌دهد که به جز ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، دارایی‌های دیجیتال “پول ثابت محسوب نمی‌شوند” و “معمولاً همه ویژگی‌های پولی را ندارند” و توضیح می‌دهد:

“آنها به عنوان واحد حساب، وسیله مبادله یا ذخیره ارزش مؤثر نیستند.”

این بولتن توضیح می‌دهد: “دارایی‌های رمزارز به دلیل فقدان نهادهایی که آن‌ها را به عنوان نوعی ابزار پرداخت می‌پذیرند و به دلیل این که دارایی‌های رمزارزی دارای همان ویژگی‌هایی نیستند که به پول واقعی قدرت و مشروعیت می‌بخشد، مانند حمایت از سوی نهادهای یک کشور مستقل و نظام حقوقی، ابزار مبادله مؤثری نیستند” و می‌افزاید:

“دارایی‌های رمزارزی به دلیل نوسانات قابل توجه ارزش بازار، معمولاً ذخیره‌ای از ارزش پایدار را نشان نمی‌دهند، که لازم است به طور مؤثر به عنوان پول عمل کند.”

این بولتن همچنین به نهادهای گزارش‌دهنده توصیه می‌کند که ارزش بازار دارایی‌های دیجیتال توقیف شده و ضبط شده را با استفاده از “یک بازار فعال قابل مشاهده عمومی برای دارایی دیجیتال خاص” تعیین کنند و خاطرنشان می‌کند که مدیریت باید در انتخاب مناسب‌ترین بازار برای ارزیابی قضاوت کند.

نظر شما در مورد استانداردهای حسابداری دولت ایالات متحده که دارایی‌های رمزارزی توقیف شده را به عنوان دارایی غیرپولی تلقی می‌کند، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره دولت ایالات متحده رمزارزهای توقیف شده را به عنوان “اموال غیر پولی” گزارش می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.