ژاپن آماده است در صورت لزوم ۲۴ ساعته در بازارهای ارز مداخله کند

ژلپن آماده است در صورت لزوم ۲۴ ساعته در بازارهای ارز مداخله کند
آنچه در این مقاله میخوانید

ین روز دوشنبه تحت فشار و نزدیک به سطوح کلیدی در برابر دلار باقی ماند، حتی در شرایطی که مقام ارشد ارز ژاپن هشدار داد که مقامات آماده هستند تا در صورت لزوم ۲۴ ساعته در بازارهای ارز مداخله کنند.

ماساتو کاندا، معاون وزیر دارایی گفت: اگر نوسانات ارزی بیش از حد وجود داشته باشد، تأثیر منفی بر اقتصاد ملی خواهد داشت. در صورت حرکات بیش از حد بر اساس حدس و گمان، ما آماده هستیم تا اقدامات مناسب را انجام دهیم.

کاندا در حالی صحبت کرد که ین در نزدیکی سطح روانی 160 در برابر دلار قرار داشت و نقطه ضعف 160.17 در 29 آوریل، زمانی که تصور می‌شود ژاپن وارد بازار شده است، تعیین شد. در حالی که حرکت‌های اخیر تدریجی بوده است، ین بخش عظیمی از سود حاصل از مداخلات مشکوک در آن روز و اول ماه مه را از دست داده است.

ژاپن اذعان کرده است که در بازه زمانی 26 آوریل تا 29 مه 9.8 تریلیون ین (61.3 میلیارد دلار) برای مداخله در بازارهای ارز هزینه کرده است. مقامات تاریخی برای اقدام بانک مرکزی ژاپن به دستور دولت مشخص نکردند، اما الگوهای معاملاتی نشان می‌دهد که چنین بوده است.

تونی سایکامور، تحلیلگر بازار در IG استرالیا می‌نویسد: ما گمان می‌کنیم دور بعدی مداخله BOJ احتمالاً پس از اینکه USD/JPY باعث شد سفارش‌های خرید بالاتر از اوج 160.20 آوریل باشد، رخ دهد. او گفت که کاهش ارزش ین در برابر دلار در هفته گذشته به دلیل قوی‌تر از حد انتظار داده‌های شاخص مدیران خرید ایالات متحده و عدم تمایل BOJ برای ارائه یک برنامه دقیق در مورد کاهش خرید اوراق قرضه بوده است.

بر اساس خلاصه‌ای از نظرات منتشر شده در روز دوشنبه، یکی از اعضای هیئت سیاست‌گذاری در نشست این ماه گفت که BOJ می‌تواند پس از بررسی دیدگاه فعالان بازار، کاهش قابل توجهی در خرید اوراق قرضه ایجاد کند. یکی از اعضا گفت که BOJ باید تعدیل بیشتر تسهیلات پولی را در نظر بگیرد زیرا خطرات صعودی برای تورم وجود دارد.

در بازار آپشن‌های ارزی، حق بیمه برای محافظت در برابر افزایش ین در برابر دلار در مقایسه با کاهش ارزش پول ژاپن برای پنجمین روز کاهش یافت که منعکس‌کننده انتظارات معامله‌گران مبنی بر اینکه ین هنوز جای تضعیف دارد، را منعکس می‌کند.

کاندا گفت که مقامات جهانی به صورت روزانه در مورد طیف گسترده‌ای از مسائل از جمله ارز با یکدیگر در تماس هستند. این مقام ژاپنی گفت: بازار به سطوح ارز توجه می‌کند و یک احساس احتیاط قوی در مورد مداخله ارزی وجود دارد.

رئیس کاندا، وزیر دارایی شونیچی سوزوکی، روز دوشنبه بر موضع ژاپن در قبال ین تاکید کرد. وی گفت: دولت از نزدیک حرکت ارز را دنبال می‌کند و در صورت لزوم اقدامات مناسبی را برای مقابله با گرانی ارز انجام خواهد داد.

کاندا گفت که همتایانش در واشنگتن با مداخله ژاپن مشکلی ندارند. او گفت: مهمترین چیز برای آنها شفافیت است. کاندا گفت تصمیم ایالات متحده برای افزودن ژاپن به فهرست نظارت ارزی خود تاثیری بر استراتژی ارزی ژاپن نداشته است.

دیدگاه خود را درباره ژاپن آماده است در صورت لزوم ۲۴ ساعته در بازارهای ارز مداخله کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.