گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 24 ژوئن 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 24 ژوئن 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از انتشار داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) آمریکا که قوی‌تر از حد انتظار بود، امروز سهام آمریکا نوسان کرد که استقامت بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را نشان داد. شاخص مدیران خرید (PMI) ترکیبی S&P جهانی آمریکا در ماه ژوئن به ۵۴.۶ رسید، که بالاترین سطح از آوریل سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

پس از انتشار این داده‌ها، بازدهی اوراق قرضه ده ساله آمریکا به ۴.۲۷ درصد جهش یافت، در حالی که شاخص دلار به ۱۰۵.۹ نزدیک شد.

در مقابل، بخش خصوصی در سایر نواحی با چالش‌هایی روبرو شد، به طوری که شاخص‌های خدمات بریتانیا و تولید منطقه یورو هر دو کاهش یافتند و به ترتیب در ماه ژوئن به ۵۱.۷ و ۵۰.۸ رسیدند.

گسترش فعالیت‌های تجاری در بریتانیا ضعیف‌ترین حالت از نوامبر سال گذشته بود. منطقه یورو شاهد کاهش سفارش‌های جدید برای اولین بار در چهار ماه گذشته بود، که منجر به گسترش کمتر فعالیت‌های تجاری و اشتغال شد، در حالی که ضریب اطمینان تجاری به پایین‌ترین سطح خود از ماه فوریه رسید.

پس از دو روز افزایش نسبی، فضای بورس فلزات لندن (LME) شاهد کاهش‌هایی در تمام موارد بود. قیمت آلومینیوم به ۲,۵۱۴ دلار در هر تن کاهش یافت، در حالی که مس تمام سودهای دو روز گذشته را از دست داد و با قیمت ۹,۶۷۶.۵ دلار در هر تن معامله شد.

قیمت نیکل به ۱۷,۲۲۰ دلار در هر تن سقوط کرد، که پایین‌ترین سطح آن از اوایل ماه مارس محسوب می‌شود.

بهای سرب و روی نیز کاهش‌هایی را ثبت کردند، به طوری که سرب با قیمت ۲,۱۹۳ دلار در هر تن و روی با قیمت ۲,۸۴۱ دلار در هر تن معامله شد.

همچنان که شاخص‌های مدیران خرید (PMI) قوی آمریکا احتمال اولین کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را در کوتاه مدت را کاهش داد، فلزات گرانبها تمام سود‌های دیروز خود را از دست دادند. طلا با قیمت ۲,۳۲۸.۳ دلار در هر اونس معامله شد، در حالی که قیمت نقره به ۲۹.۶ دلار در هر اونس کاهش یافت.

قیمت نفت عمدتاً بدون تغییر باقی ماند، به طوری که نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با قیمت ۸۱.۲۵ دلار در هر بشکه و نفت برنت (Brent) با قیمت ۸۵.۷ دلار در هر بشکه معامله شد.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 24 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.