ایران در ماه می هفتمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان بود

ایران در ماه می هفتمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان بود
آنچه در این مقاله میخوانید

انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود اعلام کرد که تولید ماهانه فولاد خام ایران در ماه مه ۲۰۲۴ نسبت به همین ماه در سال ۲۰۲۳، با افزایش ۲.۱ درصدی به ۳.۳ میلیون تن رسیده است و این مسئله باعث شده است که ایران هفتمین تولیدکننده بزرگ فولاد خام در جهان شود.

گزارشی که چند ساعت پیش درباره تولید جهانی فولاد خام در ماه مه ۲۰۲۴ منتشر شد، نشان می‌دهد که ایران برای اولین بار در سال ۲۰۲۴ در رتبه هفتم تولید ماهانه در میان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان قرار گرفته است.

جمهوری اسلامی ایران با رشد نقطه‌ای ۲.۱ درصدی و افزایش ۹.۱ درصدی تولید این کالا در پنج ماه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳.۳ میلیون تن فولاد تولید کرده است.

قابل توجه است که در مورد حجم تولید فولاد خام ایران در پنج ماه اول سال جاری، کشور ۱۴ میلیون تن فولاد خام تولید کرده و پس از آلمان و ترکیه با تولید به ترتیب ۱۶.۲ میلیون تن و ۱۵.۵ میلیون تن در همان دوره، به عنوان نهمین تولیدکننده برتر جهان شناخته شده است.

بر اساس این گزارش، تولید فولاد خام در 5 ماه اول سال جاری در کشورهایی مانند ترکیه، ایران، هند، آلمان و برزیل نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش یافته است، اما سطح تولید در چین، ژاپن، ایالات متحده، روسیه و کره جنوبی در همان دوره کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های انجمن جهانی فولاد (WSA)، تولید فولاد کشور در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل، که تولید ۳۰.۶ میلیون تن بود، ۱.۸ درصد افزایش یافته است.

تولید کل فولاد خام غرب آسیا در سال مذکور نسبت به سال ۲۰۲۲، ۱.۳ درصد افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های انجمن جهانی فولاد، ایران در سال ۲۰۲۳ دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان بود.

تولیدکنندگان فولاد جهان توانستند در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱.۸۸۸ میلیارد تن فولاد تولید کنند که نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش بسیار اندکی داشته و در نتیجه، انجمن جهانی فولاد درصد تغییر را صفر اعلام کرده است.

چین با تولید ۱.۰۱۹ میلیارد تن، هند با تولید ۱۴۰.۲ میلیون تن و ژاپن با تولید ۸۷ میلیون تن سه کشور برتر تولیدکننده فولاد در جهان در سال ۲۰۲۳ بودند.

صنعت فولاد ایران در سال‌های گذشته با وجود فشارها و موانعی که نیروهای خارجی مانند تحریم‌های آمریکا و شیوع ویروس کرونا که عملکرد برترین تولیدکنندگان جهانی را به شدت تحت تأثیر قرار داده است، به طور مداوم در حال توسعه بوده است.

انتظار می‌رود که ایران تا سال ۱۴۰۴ خورشیدی (مارس ۲۰۲۵) به رتبه هفتم برترین تولیدکنندگان فولاد جهان صعود کند.

این مقام رسمی اعلام کرد که تولید فولاد در کشور نیز در سه ماهه اول سال جاری خورشیدی (۲۱ مارس تا ۲۱ ژوئن) نسبت به همین دوره در سال قبل ۱۰.۵ درصد افزایش یافته است.

یعقوبی تولید فولاد ایران را در سال جاری ۳۲ میلیون تن برآورد کرده است.

دیدگاه خود را درباره ایران در ماه می هفتمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان بود بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.