پس از افزایش بیش از حد هدیه رمزارزی به ترامپ، مبلغ به دوقلوهای Winklevoss بازپرداخت شد

پس از افزایش بیش از حد هدیه رمزارزی به ترامپ، مبلغ به دوقلوهای Winklevoss بازپرداخت شد
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از این که کمک‌های بیت کوین کامرون و تایلر وینکلووس (Cameron and Tyler Winklevoss) به کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ (Donald Trump) از حداکثر مجاز طبق قانون فدرال فراتر رفت، این مبلغ به آنها بازپرداخت شد.

دوقلوهای میلیاردر که با مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)، بنیانگذار فیس بوک (Facebook) بر سر مالکیت این شبکه اجتماعی درگیر شدند، اکنون شرکت مدیریت سرمایه Winklevoss را اداره می‌کنند و سرمایه گذاران بزرگی در بیت کوین محسوب می‌شوند. هر دو گفتند که معادل 1 میلیون دلار از این ارز دیجیتال را به نامزد احتمالی جمهوری‌خواه اهدا کردند – که از حداکثر 844,600 دلاری که کمیته ترامپ می‌تواند به طور قانونی از هر نفر بپذیرد، فراتر می‌رود.

به گفته یکی از مقامات کمپین که خواست نامش فاش نشود، بخشی از این مبلغ به کمک‌کنندگان بازپرداخت شد. مشخص نیست که کمیته 47 ترامپ که کمک مالی بیت کوین را دریافت کرده و بر مشارکت کنندگان بزرگتر متمرکز است، این مبلغ را به صورت رمز ارز یا معادل نقدی آن بازپرداخت کرده است یا خیر.

پول اهدا شده بین ستاد انتخاباتی رئیس جمهور سابق، کمیته اقدام سیاسی رهبری که صورتحساب های قانونی او را پرداخت می کند، کمیته ملی جمهوری خواهان و 42 کمیته حزب ایالتی جمهوری‌خواه تقسیم می‌شود.

این مشارکت جدیدترین نشانه دوستی بین ترامپ و صنعت رمزارزها است که به عنوان یک بازیگر تأثیرگذار در انتخابات 2024 ظاهر شده است چون سرمایه‌گذاران و متحدان به دنبال حمایت از کاندیداهایی هستند که از اقدامات رگولاتوری سهل‌گیرانه‌تر حمایت می‌کنند.

تایلر وینکلووس روز پنجشنبه در پستی در X، توییتر سابق، نوشت: “رئیس جمهور دونالد ترامپ طرفدار بیت کوین، طرفدار رمزارزها و کسب و کار است.”

این دوقلوها همچنین صرافی رمزنگاری Gemini را اداره می‌کنند. بسیاری از کاربران آن ماه‌ها تلاش کردند تا وجوهی را که در Gemini Earn سرمایه‌گذاری کرده‌اند، پس بگیرند؛ Gemini Earn برنامه‌ای برای کسب سود در دارایی‌های کریپتو است که به طور مشترک با جنسیس که اکنون ورشکسته شده اجرا می‌شود. کاربران اکنون می‌توانند دارایی‌های Earn خود را عیناً بازگردانند. هفته گذشته، لتیتیا جیمز (Letitia James)، دادستان کل نیویورک، گفت که حدود 50 میلیون دلار از جمینی برای کاربرانی که به گفته او “فریب خورده‌اند” دریافت کرده است.

جمینی در ماه فوریه موافقت کرد که حداقل 1.1 میلیارد دلار را از طریق ورشکستگی جنسیس به عنوان بخشی از توافق با وزارت خدمات مالی نیویورک به مشتریان بازگرداند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار از Gemini و Genesis در مورد Gemini Earn در اوایل سال گذشته شکایت کرد. جنسیس اتهامات را حل و فصل کرده است.

ترامپ این صنعت را در مسیر مبارزات انتخاباتی پذیرفته است و به بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتالی به عنوان راهی برای دسترسی به رای‌دهندگان جدید و پذیرش کمک‌های مالی از نوع ارز دیجیتال اشاره می‌کند. به گفته یکی از آشنایان با ایلان ماسک (Elon Musk)، او همچنین درباره سیاست ارزهای دیجیتال با ایلان ماسک صحبت کرده است.

ترامپ در تلاش خود برای به دست آوردن حمایت سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال، اوایل این ماه با ماینرهای بیت کوین در استراحتگاه مار-آ-لاگو (Mar-a-Lago) در فلوریدا ملاقات کرد و در جریان سخنرانی در کنوانسیون حزب لیبرتارین متعهد شد که حکم راس اولبریخت (Ross Ulbricht)، بنیانگذار بازار آنلاین جاده ابریشم را کاهش دهد.

از ترامپ در مورد کمک مالی Winklevoss در قسمتی از پادکست All-In که پنجشنبه منتشر شد، سوال شد. رئیس‌جمهور سابق به میزبانان پادکست، دیوید ساکس، سرمایه‌گذاران خطرپذیر، چامات پالیهاپیتیا و جیسون کالاکانیس و کارآفرین دیوید فریدبرگ، گفت که برای اولین بار در جمع‌آوری کمک مالی که در اوایل ماه جاری توسط ساکس و پالیهاپیتیا در سانفرانسیسکو برگزار شد، با این دو برادر ملاقات کرد و این دوقلوها را “بسیار خوب” خواند.

ترامپ ارتباطات خود با وال استریت و رهبران تجاری را افزایش داده است و قول داده کاهش مالیاتی را که در دوره تصدی وی تصویب شده بود، کاهش دهد و مقررات را کاهش دهد تا از ناامیدی رئیس جمهور جو بایدن در مدیریت اقتصاد استفاده نماید.

برایان هیوز (Brian Hughes)، مشاور ارشد این کمپین گفت:

“نوآوران رمزارز و سایرین در بخش فناوری مورد حمله بایدن و دموکرات‌ها قرار دارند. در حالی که بایدن با مقررات بیشتر و مالیات‌های بالاتر، نوآوری را سرکوب می‌کند، رئیس جمهور ترامپ آماده است رهبری آمریکا را در این فناوری و دیگر فناوری‌های نوظهور به پیش ببرد.”

دیدگاه خود را درباره پس از افزایش بیش از حد هدیه رمزارزی به ترامپ، مبلغ به دوقلوهای Winklevoss بازپرداخت شد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.