اتهام اپل به نقض قوانین فناوری اتحادیه اروپا

اتهام اپل به نقض قوانین فناوری اتحادیه اروپا
آنچه در این مقاله میخوانید

قانون‌گذاران اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفتند اپل قانون بازارهای دیجیتال را نقض می‌کند زیرا به مشتریان اپ استور خود اجازه نمی‌دهد به گزینه‌های جایگزین هدایت شوند.

اتحادیه اروپا همچنین تحقیقات جدیدی را در مورد اپل در مورد اینکه آیا برخی از قوانین این شرکت در مورد اجازه دادن به فروشگاه‌های برنامه‌های شخص ثالث یا برنامه‌ها برای دانلود از وب سایت‌ها مطابق با DMA هستند، آغاز کرد.

کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، همچنین اعلام کرد که تحقیقات جدیدی را در مورد شرایط قرارداد جدید با توسعه‌دهندگان اپل آغاز کرده است.

اتحادیه اروپا در ماه مارس تحقیقاتی را در مورد اپل، آلفابت و متا بر اساس قانون جدید و مهمی که به نام قانون بازارهای دیجیتال یا DMA شناخته می‌شود، آغاز کرد که هدف آن جلب قدرت شرکت‌های فناوری بزرگ است. قوانین به اصطلاح ضد فرمان یکی از حوزه‌های بزرگ تمرکز کاوشگر بود. بر اساس DMA، شرکت‌های فناوری اجازه ندارند کسب‌وکارها را از اطلاع‌رسانی به کاربران خود در مورد گزینه‌های ارزان‌تر برای محصولاتشان یا در مورد اشتراک‌های خارج از فروشگاه برنامه‌ها مسدود کنند.

روز دوشنبه، رگولاتورها در یافته‌های اولیه خود گفتند که اپل DMA را نقض می‌کند زیرا قوانین اپ استور آن از توسعه‌دهندگان برنامه‌ها از هدایت آزادانه مشتریان به کانال‌های جایگزین برای پیشنهادات و محتوا جلوگیری می‌کند.

طبق گفته کمیسیون، اپل فقط از طریق سیستمی اجازه هدایت را می‌دهد که در آن توسعه‌دهندگان برنامه می‌توانند پیوندی را ارائه دهند که کاربران را به یک صفحه وب می‌فرستد و سپس می‌توانند محتوا را خریداری کنند، مانند اشتراک.

کمیسیون خاطرنشان کرد: با این حال، این فرآیند مشمول چندین محدودیت است که توسط اپل اعمال شده است که توسعه‌دهندگان برنامه را از برقراری ارتباط، تبلیغ پیشنهادات و انعقاد قرارداد از طریق کانال توزیع انتخابی خود باز می دارد.

همه توسعه‌دهندگانی که در اتحادیه اروپا در اپ استور تجارت می‌کنند، این فرصت را دارند که از قابلیت‌هایی که ما معرفی کرده‌ایم، از جمله توانایی هدایت کاربران برنامه به وب برای تکمیل خرید با نرخ بسیار رقابتی، استفاده کنند.

اپل در صورتی که قانون DMA را نقض کند ممکن است با جریمه تا 10 درصد از کل گردش مالی سالانه شرکت در سراسر جهان روبرو شود.

این غول فناوری ایالات متحده اخیراً در کانون اتحادیه اروپا قرار گرفته است. رگولاتورها در ماه مارس اپل را با جریمه 1.8 میلیارد یورویی (1.93 میلیارد دلاری) به اتهام سوء استفاده از موقعیت غالب خود در بازار برای توزیع برنامه های پخش موسیقی، محکوم کردند.

 

دیدگاه خود را درباره اتهام اپل به نقض قوانین فناوری اتحادیه اروپا بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.