تقویت پوند استرلینگ در برابر دلار

تقویت پوند استرلینگ در برابر دلار
آنچه در این مقاله میخوانید

در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها در مورد مداخله احتمالی ژاپن، دلار آمریکا روز دوشنبه نتوانست افزایش قیمت داشته باشد.

اگرچه معامله‌گران به دنبال فرصت‌هایی برای فروش دلار بودند، اما بازارها نسبت به خطرات سیاسی در هر دو سوی اقیانوس اطلس محتاط بودند.

نرخ مبادله پوند به دلار (GBP/USD) قبل از بهبودی به نزدیکی 1.2700 به دلیل از دست دادن جایگاه ارز ایالات متحده، حمایت زیر 1.2650 را پیدا کرد.

نرخ مبادله پوند به یورو (GBP/EUR) به پایین‌ترین سطح 2 هفته اخیر در 1.1800 قبل از بهبود به 1.1825 کاهش یافت زیرا سهام بریتانیا افزایش یافت.

سایمون هاروی، رئیس تجزیه و تحلیل FX در Monex اظهار داشت؛ ما نسبت به پوند صعودی هستیم از طرفی پویایی دلار ابهامات زیادی ایجاد می‌کند.

شاخص سفارشات صنعتی CBI انگلستان از 33- ماه قبل و بالاتر از پیش‌بینی‌های اجماع 26- به 18- برای ژوئن بهبود یافت.

سفارش‌ها زیر میانگین بلندمدت باقی ماندند و سفارش‌های صادراتی به پایین‌ترین سطح از فوریه 2021 تضعیف شدند در حالی که فشار قیمت‌ها افزایش یافت.

بن جونز، اقتصاددان ارشد CBI اظهار داشت؛ این دلگرم‌کننده است که می‌بینیم تولیدکنندگان مطمئن هستند که اقتصاد در مسیر درست پیش می‌رود و نظرسنجی ژوئن ما نشان می‌دهد که بهبود باید در تابستان گسترش یابد.

تا آنجا که به انتخابات بریتانیا مربوط می شود، نظرسنجی‌ها همچنان حاکی از اکثریت قابل توجه حزب کارگر است. بازارها نسبت به چشم‌انداز سیاست‌های مالی با شرایط آرام در بازار اوراق قرضه نسبتاً آرام شده‌اند.

با این حال، مسائل ساختاری اساسی اساسی وجود دارد و موسسه مطالعات مالی (IFS) گزارشی منتشر کرده است که در آن از دو طرف اصلی به دلیل عدم رسیدگی به مسائل انتقاد کرده است. پل جانسون، مدیر IFS، اظهار داشت؛ تصمیمات بزرگی در مورد اندازه و شکل ایالت باید گرفته شود.

او اضافه کرد؛ هر کسی که در کمتر از دو هفته در انتخابات پیروز شود، با یک مشکل سه‌گانه روبرو خواهد شد. مالیات‌ها را بیش از آنچه در بیانیه خود به ما گفته‌اند افزایش دهید. یا کاهش در برخی بخش‌ها از هزینه‌ها را اجرا کنید. یا بیشتر وام بگیرید و به افزایش بدهی‌ها برای مدت طولانی‌تری راضی باشید.

در طول روز دوشنبه هیچ تحول عمده‌ای در ایالات متحده رخ نداد، در حالی که بازده اوراق قرضه کاهش یافت که حمایت بالقوه دلار را مهار کرد.

به گزارش ING؛ اگر PCE اصلی ماه می ایالات متحده در روز جمعه با اجماع 0.1% ماه به ماه وارد شود، نزول کوتاه مدت دلار در برابر ارزهای اروپایی ممکن است کمتر مشخص شود زیرا بازارها همچنان می توانند موقعیت های دفاعی را در آستانه رأی گیری فرانسوی ها ترجیح دهند.

سیمون هاروی، رئیس تحلیل FX در مونکس نیز به خطرات سیاسی اشاره کرد و همچنین انتخابات پارلمانی فرانسه یکشنبه این هفته، اولین مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز پنجشنبه پس از بسته شدن نیویورک برگزار خواهد شد.

MUFG خاطرنشان کرد که یوان چین به تضعیف خود ادامه داده است، در حالی که ین نیز تحت فشار با بالاترین سطح USD/JPY نزدیک به 160 باقی مانده است.

MUFG افزود این امر باعث شده تا حدس و گمان بازار بیشتر شود مبنی بر اینکه سیاستگذاران چینی در ادامه سال جاری اجازه خواهند داد که CNY ضعیف‌تر شود و به سمت انتخابات ایالات متحده می‌رود، در حالی که انتظار می‌رود افزایش تنش‌های تجاری بین ایالات متحده و چین توجه بازار را به خود جلب کند.

در صورت تضعیف بیشتر این ارزها، دلار تمایل بیشتری به حمایت بیشتر خواهد داشت.

با این حال، در صورت مداخله ژاپن برای حمایت از ین، امکان کاهش شدید اصلاح دلار نیز وجود خواهد داشت.

 

 

 

دیدگاه خود را درباره تقویت پوند استرلینگ در برابر دلار بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.