کنیا تحقیقات در مورد Worldcoin را به پایان رساند

کنیا تحقیقات در مورد Worldcoin را به پایان رساند
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش شده است که پلیس کنیا تحقیقات خود را درباره‌ ورلدکوین (Worldcoin) به پایان برده است و به این شرکت اجازه داده است که فعالیت‌های خود را در این کشور آفریقای شرقی از سر بگیرد. مدیر ارشد حقوقی در Tools for Humanity تأیید کرد که ورلدکوین (Worldcoin) به زودی ثبت‌نام کاربران کنیایی را از سر خواهد گرفت.

Tools for Humanity از تحقیق «عادلانه» تمجید کرد

گزارش شده است که پلیس کنیا تحقیقات خود را درباره ورلدکوین (Worldcoin) که مقامات قبلاً آن را به فعالیت غیرقانونی در کشور متهم کرده بودند، به پایان رسانده است. بر اساس یک گزارش محلی که به یک سند داخلی پلیس اشاره دارد، بسته شدن پرونده تحقیقات به ورلدکوین (Worldcoin) اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های خود را در این کشور واقع در شرق آفریقا از سر بگیرد.

تصمیم در مورد پایان دادن به تحقیقات علیه ورلدکوین (Worldcoin) نزدیک به یک سال پس از این که شرکت دستور تعلیق فعالیت‌های خود را دریافت کرد، گرفته شد. در زمان تعلیق، مقامات کنیایی تأکید داشتند که ورلدکوین (Worldcoin) مجاز به جمع‌آوری داده‌های ساکنان نبوده است.

در پاسخ به تعلیق، مدیران ورلدکوین (Worldcoin) به کنیا سفر کردند تا به نگرانی‌های مطرح شده توسط مقامات شکاک رسیدگی کنند. در اواخر سال ۲۰۲۳، گزارش شده بود که ورلدکوین (Worldcoin) در مذاکرات خود با مقامات کنیایی پیشرفت کرده و برنامه‌هایی برای از سرگیری فعالیت‌ها در اوایل سال ۲۰۲۴ در دست اقدام است.

با این حال، یک سند که ظاهراً خطاب به وکلای ورلدکوین از سوی بخش تحقیقات جنایی پلیس کنیا ارسال شده بود، دلیلی برای پایان دادن به تحقیقات ارائه نکرد.

در نامه‌ای که به تاریخ ۱۴ ژوئن (25 خرداد) از سوی اداره تحقیقات جنایی آمده است:

“پس از بررسی پرونده، مدیر دادستانی عمومی… دستور داد که پرونده بدون اقدام بیشتر پلیس بسته شود.”

در واکنش به تصمیم کنیا برای پایان دادن به تحقیقات، توماس اسکات (Thomas Scott)، مدیر حقوقی در Tools for Humanity، اعلام کرد که ورلدکوین به زودی ثبت نام کاربران کنیایی را از سر خواهد گرفت. او همچنین از اداره تحقیقات جنایی برای انجام تحقیقات منصفانه تشکر کرد و تصمیم دادستانی برای بستن پرونده را ستود.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره کنیا تحقیقات در مورد Worldcoin را به پایان رساند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.