گزارش روزانه بازار فارکس، 26 ژوئن 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 26 ژوئن 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • همچنان که ارزش دلار افزایش یافت، ارزش قراردادهای آتی اوراق بهادار ایالات متحده یک شبه افزایش یافت، در حالی که بازار اکنون به دقت جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) را زیر نظر دارد.
  • شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) استرالیا بالاتر از اتفاق نظر منتشر شد که به گمانه‌زنی در مورد افزایش نرخ توسط بانک مرکزی استرالیا (RBA) دامن زد.
  • رن (Rehn)، عضو بانک مرکزی اروپا، گفت که بانک مرکزی اروپا احتمالاً در سال جاری دو بار نرخ بهره را مطابق با انتظارات بازار کاهش خواهد داد.

اخبار بازار

  • سهام‌های آسیایی در طول شب گذشته روند متفاوتی را نسبت به هم طی کردند در حالی که ارزش قراردادهای آتی S&P 500 افزایش یافتند که ناشی از جهش در ارزش سهام شرکت‌‌های فعال در حوزه فناوری بود و ارزش دلار آمریکا به‌طور کلی کمی افزایش یافت. در بازارهای فارکس، توجه فعالان بازار همچنان به جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USDJPY) و ریسک‌های مداخله از سوی دولت ژاپن معطوف است که به سطح کلیدی ۱۶۰ نزدیک می‌شود، در حالی که این جفت ارز در حال حاضر، با قیمت ۱۵۹.۸۱ معامله می‌شود. (بلومبرگ)
  • در سایر نقاط آسیا، جفت ارز دلار آمریکا/ یوان چین (USD/CNY) همچنان در بالاترین محدوده اخیر خود معامله می‌شود و سطوح مقاومت کلیدی را آزمایش می‌کند که احتمال تغییر به سمت بالا را دارد و تیم تحقیقات بارکلیز همچنان توصیه می‌کند که پوزیشن خرید جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن برون مرزی (USDCNH) را اتخاذ کنیم. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • نرخ تورم استرالیا در ماه مه بالاتر از حد انتظار به ۴ درصد نسبت به سال گذشته (انتظار ۳.۸ درصد) رسید، که نسبت به ۳.۶ درصد نسبت به سال گذشته در دوره قبلی افزایش یافته است. پیش از اعلام این داده‌ها، آقای کنت (Kent)، معاون بانک مرکزی استرالیا (RBA)، اعلام کرد که بانک مرکزی “در مورد ریسک‌های مربوط به افزایش تورم هوشیار است” و آقای بالاک (Bullock)، رئیس بانک مرکزی، هفته گذشته خاطرنشان کرد که هیئت مدیره افزایش نرخ بهره را رد نمی‌کند، که باعث شده فعالان بازارها در انتظار هرگونه سورپرایز از سوی سیاست‌های پولی محتاطانه باشند. این نظرات همراه با اعلام نرخ تورم باعث شد تا دلار استرالیا (AUD) تقویت شود و اوراق قرضه تحت تأثیر این داده‌ها ضربه بخورند و بازارها اکنون حدود ۵۰ درصد احتمال افزایش نرخ بهره تا ماه سپتامبر را پیش‌بینی می‌کنند. در نتیجه، تیم تحقیقات بارکلیز همچنان توصیه می‌کند که پوزیشن خرید جفت ارز دلار استرالیا/ دلار نیوزیلند (AUD/NZD) را اتخاذ کنیم. (تحقیقات بارکلیز)
  • اولی رن (Olli Rehn)، عضو بانک مرکزی اروپا (ECB)، گفت که انتظارات بازار برای دو کاهش دیگر نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا در سال جاری، که نرخ سپرده را تا سال ۲۰۲۵ به حداقل ۲.۲۵ درصد می‌رساند، “معقول” است. رن اضافه کرد که اگر فرآیند کاهش تورم ادامه یابد و به سمت هدف ۲ درصد حرکت کند، منطقی است که فرض کنیم بانک مرکزی اروپا به همین شکل به دوره کاهش نرخ بهره ادامه خواهد داد. (بلومبرگ)
  • به دلیل نظرات متمایل به سیاست‌های انبساطی از سوی بانک مرکزی اروپا، ارزش جفت ارز یورو/ پوند انگلیس (EUR/GBP) 0.2 درصد کاهش یافت و اکنون این جفت ارز در سطح 0.8430 در حال معامله است، در حالی که انتخابات بریتانیا و فرانسه در هفته آینده برگزار خواهد شد. (بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 26 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.