گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 27 ژوئن 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 27 ژوئن 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

امروز معاملات بازار سهام آمریکا با نرخ پایین‌تری آغاز شد، به طوری که شاخص S&P به کاهش نسبت به عملکردهای بی‌سابقه خود ادامه داد.

ارقام اقتصادی نشان‌دهنده کاهش جزئی در فروش خانه‌های جدید برای ماه می ‌است، به طوری که تعداد خانه‌های فروخته شده به 619,000 کاهش یافت، در حالی که این تعداد در ماه آوریل به 698,000 اصلاح شده بود.

با این حال، تحرکات در فضای ارز کمتر تحت تأثیر اخبار اقتصادی است و بیشتر به دلیل نوسانات فزاینده پیرامون انتخابات آتی فرانسه در 30 ژوئن است.

با توجه به این که ارزش ین به طور قابل توجهی کاهش یافته است و ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) از سطح 160 فراتر رفته است، دلار همچنان به عنوان امن‌ترین دارایی جذاب باقی مانده و شاخص دلار امروز بالاتر از سطح 106 قرار گرفته است. در همین زمان، بازده 10 ساله خزانه‌داری آمریکا به 4.31 درصد افزایش یافت.

از نظر تکنیکال، دلار اکنون در وضعیت اشباع خرید قرار دارد و انتظار می‌رود در روزهای آینده یک اصلاح را شاهد باشیم.

امروز با وجود افزایش حرکت دلار و بازده خزانه‌داری، بازار فلزات پایه همچنان آرام باقی ماند. با نزدیک شدن به پایان سه ماهه دوم و دوره تابستانی آرام‌تر، انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاران مواضع خنثی خود را حفظ کنند تا از نوسانات احتمالی جلوگیری کنند، که احتمالاً منجر به محدوده‌های قیمتی محدود در این هفته خواهد شد. در حال حاضر انتظار نمی‌رود که سرمایه‌گذاران پوزیشن‌های فروش کوتاه‌مدت زیادی در بازار داشته باشند.

قیمت مس به سطح حمایت ۹,۵۰۰ دلار در هر تن رسید اما با اطمینان بالاتر از آن سطح، در ۹,۵۴۰ دلار در هر تن باقی ماند.

قیمت آلومینیوم به بالای ۲,۵۰۰ دلار در هر تن بازگشت و به ۲,۵۱۲ دلار در هر تن رسید.

روی پس از آزمایش یک سطح حمایت قوی در ۲,۸۵۰ دلار در هر تن، فشار صعودی قابل توجهی را تجربه کرد که نشان می‌دهد بازارها فضای کمی برای کاهش قیمت در نظر می‌گیرند.

قیمت طلا امروز کاهش یافت و در سطح ۲,۳۰۰ دلار در هر اونس مورد حمایت قرار گرفت، در حالی که قیمت نقره عمدتاً ثابت در ۲۸.۸ دلار در هر اونس باقی ماند.

بهای نفت کاهش یافت و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب با قیمت ۸۰.۵ دلار در هر بشکه و ۸۴.۷ دلار در هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 27 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.