مغز متفکر سرقت رمزارزها در آمریکا به دلیل حمله به خانه، آدم‌ربایی و سرقت محکوم شد

مغز متفکر سرقت رمزارزها در آمریکا به دلیل حمله به خانه، آدم‌ربایی و سرقت محکوم شد
آنچه در این مقاله میخوانید

یک مرد اهل فلوریدا در ایالات متحده به جرم رهبری یک طرح بین‌المللی محکوم شده است که شامل تهاجمات خشونت‌آمیز به خانه‌ها با هدف سرقت ارز دیجیتال بود. این عملیات قربانیان را در سراسر کشور هدف قرار می‌داد، که برای دسترسی به حساب‌های ارز دیجیتال آن‌ها ربوده شده و مورد حمله قرار می‌گرفتند. متهم با مجازات زندان حداقل هفت سال و حداکثر حبس ابد روبرو است.

مردی به خاطر رهبری حلقه سرقت خشونت‌آمیز رمزارزها محکوم شد

دفتر امور عمومی وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک هیئت منصفه فدرال در گرینزبورو (Greensboro)، کارولینای شمالی، یک مرد اهل فلوریدا را به جرم “نقش اصلی او در یک توطئه بین‌المللی برای ورود به خانه‌های شهروندان آمریکایی، ربودن و حمله خشونت‌آمیز به آن‌ها و سرقت بیت‌ کوین و دیگر ارزهای دیجیتالشان” محکوم کرده است.

وزارت دادگستری توضیح داد که رمی سنت فلیکس (Remy St. Felix)، ۲۴ ساله از وست پالم بیچ (West Palm Beach)، رهبر یک گروه سرقت بود که بین سپتامبر ۲۰۲۲ و جولای ۲۰۲۳ از طریق تهاجمات خشونت‌آمیز به خانه‌ها، صاحبان ارز دیجیتال را هدف قرار می‌داد. سنت فلیکس برنامه‌ریزی و اجرای سرقت‌ها را در دورام (Durham)، کارولینای شمالی، فلوریدا، تگزاس و نیویورک انجام می‌داد، جایی که قربانیان در خانه‌هایشان ربوده شده و مجبور به دسترسی و خالی کردن حساب‌های ارز دیجیتال خود می‌شدند.

معاون اصلی دادستان کل نیکول ام. آرژنتیری (Nicole M. Argentieri)، رئیس بخش جنایی وزارت دادگستری، توضیح داد:

“سنت فلیکس و هم‌دستانش قربانیان را در سراسر ایالات متحده هدف قرار دادند تا با تهاجمات خشونت‌آمیز به خانه‌ها، ربودن و سرقت‌ها، ارز دیجیتال آن‌ها را بدزدند.”

در یک حادثه در آوریل سال ۲۰۲۳، سنت فلیکس و یکی از هم‌دستانش به زور وارد خانه یک قربانی شدند. وزارت دادگستری توضیح داد: “در آنجا، سنت فلیکس و هم‌دستش قربانی را مورد حمله قرار دادند، با زیپ‌بند دست و پای او را بستند و او را با اسلحه تهدید کردند و تهدید به خشونت بیشتر علیه قربانی و همسرش کردند، در حالی که دیگر هم‌دستان بیش از ۱۵۰,۰۰۰ دلار ارز دیجیتال را از حساب قربانی منتقل کردند”.

شواهد ارائه شده در دادگاه نشان داد که سنت فلیکس و همکارانش به طور غیرمجاز به حساب‌های ایمیل اهداف خود دسترسی پیدا کرده و پیش از تهاجمات به خانه‌ها، نظارت فیزیکی انجام داده‌اند. آن‌ها وجوه سرقت شده را از طریق ارزهای دیجیتال با سطح بالایی از ناشناسی مانند مونرو (Monero) و همچنین از طریق تبادلات فوری و پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز که فاقد بررسی‌های احراز هویت مشتری (KYC) بودند، پول‌شویی کردند.

اف‌بی‌آی سنت فلیکس را در جولای سال ۲۰۲۳ دستگیر کرد، زمانی که در راه ارتکاب یک تهاجم به خانه‌ای در نیویورک بود. 13 هم‌دست او، از جمله اعضای گروه سرقت او نیز دستگیر شده و بعداً به نقش خود در این طرح اعتراف کردند. سنت فلیکس به 9 اتهام، از جمله توطئه، آدم‌ربایی، سرقت طبق قانون هابز (Hobbs Act)، کلاهبرداری الکترونیکی و نشان دادن اسلحه در پیشبرد جرایم خشونت‌آمیز، محکوم شد. او قرار است در تاریخ ۱۱ سپتامبر محکوم شود و با حداقل مجازات اجباری 7 سال زندان و حداکثر مجازات حبس ابد روبرو است.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره مغز متفکر سرقت رمزارزها در آمریکا به دلیل حمله به خانه، آدم‌ربایی و سرقت محکوم شد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.