گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 28 ژوئن 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 28 ژوئن 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

امروز معاملات سهام ایالات متحده با افزایش قیمت آغاز شد. داده‌های نهایی مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) ایالات متحده با پیش‌بینی‌ها مطابقت داشت و به ۱.۴ درصد نسبت به سه ماهه گذشته (QoQ) رسید، در حالی که مصرف شخصی کمتر از حد انتظار بود و به ۱.۵ درصد نسبت به سه ماهه گذشته رسید.

مطالبات بیکاری در هفته گذشته کمتر از حد انتظار بود، و در حالی که مطالبات اولیه در هفته قبل به ۲۳۸,۰۰۰ رسیده بود، در هفته جاری به ۲۳۳,۰۰۰ رسید، که نشان‌دهنده شرایط اشتغال پایدار و قوی است.

شاخص دلار کمی کاهش یافت و به ۱۰۵.۸ رسید، در حالی که بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده کاهش یافت و در سطح ۴.۲۸ درصد مورد حمایت قرار گرفت.

امروز نیز بهای فلزات پایه اندکی پایین‌تر بودند و برای سنجش سطح تمایل به کاهش بیشتر به سطوح حمایتی کلیدی رسیدند. در گزارش قبلی خود، اعلام کردیم که بازار فضایی برای رشد دارد، اما زمان‌بندی این رشد اکنون به دلیل بازار دفاعی تمدید شده است. در نتیجه، انتظار داریم که فلزات قبل از این که تمایلی برای رشد پیدا کنند، در کوتاه مدت به آزمایش این سطوح ادامه دهند.

در این میان، قیمت آلومینیوم در حدود سطح ۲,۵۰۰ دلار به ازای هر تن نوسان داشت در حالی که قیمت مس به طور ثابت بالاتر از ۹,۵۰۰ دلار به ازای هر تن باقی ماند.

به همین ترتیب، قیمت نیکل به پایین‌تر از ۱۷,۰۰۰ دلار به ازای هر تن پایین‌تر نفت. بهای سرب و روی نیز بدون تغییر باقی ماند.

کاهش بازدهی خزانه داری باعث افزایش عملکرد فلزات گرانبها شد. قیمت طلا به 2,330 دلار در هر اونس جهش کرد، در حالی که قیمت نقره بالاتر از سطح 29.0 دلار در هر اونس افزایش یافت.

قیمت نفت نیز افزایش یافت و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) به 81.8 دلار در هر بشکه و نفت برنت (Brent) به 86.2 دلار در هر بشکه رسید.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 28 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.