دلار آمریکا در مقابل ین از 161 ین گذشت و رشد سه ماهه افزایش یافت

دلار آمریکا در مقابل ین از 161 ین گذشت و رشد سه ماهه افزایش یافت
آنچه در این مقاله میخوانید

دلار برای دومین افزایش سه ماهه متوالی پیش رفت و در روز جمعه، پیش از قرائت مهم تورم در ایالات متحده، در معاملات آسیایی به بالاترین سطح نزدیک به چهار دهه اخیر رسید.

نه کاهش یک شبه در بازدهی ایالات متحده و نه داده‌هایی که نشان می‌دهد افزایش قیمت قابل توجه مصرف‌کننده در توکیو نمی‌تواند ریزش نزولی واحد پول ژاپن را که به ضعیف‌ترین نرخ خود از سال 1986 با 161.155 در هر دلار سقوط کرد، متوقف کند.

در حالی که ین عزم مقامات آزمایشی را تحمل می‌کند، با قیمت 172.37 در هر یورو در پایین‌ترین سطح مادام العمر ارز رایج معامله شد.

نرخ‌های بهره پایین ژاپن فروش ین را برای ارزهای با بازدهی بالاتر، که به عنوان تجارت حمل‌ونقل شناخته می‌شود، تشویق کرده است، حتی در شرایطی که بازدهی ژاپن شروع به افزایش کرده است و مقامات ژاپنی نسبت به دور دیگری از مداخله ارزی هشدار داده‌اند.

ری آتریل، رئیس استراتژی ارز خارجی بانک ملی استرالیا، در سیدنی گفت: عطش حمل و نقل در یک محیط با نوسان کم همچنان ادامه دارد.

آمارهای روز جمعه نشان داد که تورم اصلی در پایتخت ژاپن در ماه ژوئن شتاب گرفت و انتظارات برای چند افزایش کوچک نرخ بهره در نیمه دوم سال 2024 را تقویت کرد.

در جاهای دیگر، همزمان با آغاز اولین مناظره ریاست جمهوری آمریکا بین دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه و جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات در آتلانتا، دلار در صبح آسیا ثابت بود.

یورو با 0.1 درصد کاهش به 1.0691 دلار رسید و پوند نیز اندکی کاهش یافت و به 1.2626 دلار رسید.

دلار استرالیا 0.4 درصد کاهش یافت و به 0.6623 دلار رسید، اگرچه به سمت افزایش 1.6 درصدی در سه ماهه پیش رفت، زیرا تورم چسبنده انتظارات برای کاهش نرخ بهره استرالیا را به زودی کاهش داده است.

دلار نیوزلند در روز جمعه با 0.3 درصد کاهش به 0.6065 دلار رسید، اما در سه ماهه 1.5 درصد افزایش یافت.

شاخص دلار آمریکا 0.2 درصد قوی‌تر شد و در 106.07 در روز جمعه به 1.5 درصد افزایش سه ماهه رسید.

قدرت دلار و ترازنامه ایالات متحده موضوعات احتمالی برای مناظره بایدن و ترامپ بودند، اگرچه آتریل از NAB گفت که بسیاری از فعالان بازار نظاره گر خواهند بود تا ببینند آیا بایدن روی تصمیم خود ایستاده است یا خیر.

در اواخر روز، معامله‌گران مشتاقانه منتظر شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی ایالات متحده، معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو هستند و انتظار دارند که رشد سالانه در ماه می به 2.6 درصد کاهش یابد، که کمترین میزان در بیش از سه سال گذشته است.

دیدگاه خود را درباره دلار آمریکا در مقابل ین از 161 ین گذشت و رشد سه ماهه افزایش یافت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.