اطمینان بانک مرکزی اروپا نسبت به انتظارات کاهش نرخ تورم به هدف 2 درصدی

اطمینان بانک مرکزی اروپا نسبت به انتظارات کاهش نرخ تورم به هدف 2 درصدی
آنچه در این مقاله میخوانید

فرانسوا ویلروی دی گالهاو، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا، روز جمعه گفت: بانک مرکزی اروپا نسبت به انتظارات کاهش نرخ تورم به هدف 2 درصدی خود در سال آینده و اینکه می‌تواند در ماه‌های آینده از طریق ضربه‌های موجود در جریان داده‌ها بررسی کند، اطمینان پیدا می‌کند.

بانک مرکزی اروپا کاهش نرخ بهره را با اولین کاهش نرخ در پنج سال اخیر در این ماه آغاز کرد و سیاست‌گذاران گفته‌اند که سرعت کاهش بیشتر به جریان ورودی داده‌های تورم بستگی دارد.

ویلروی در کنفرانسی در بانک مرکزی فرانسه که ریاست آن را نیز برعهده دارد، گفت که داده‌های تورمی پر سر و صدا، خطر واکنش بیش از حد به اخبار بی ثبات را به ویژه در بقیه سال ایجاد می‌کند.

وی افزود: از آنجایی که اطلاعات شگفت‌انگیز اکنون کوچک‌تر و بازنگری‌ها در ارزیابی فعلی در مقایسه با دو سال گذشته جزئی‌تر است، ما به پیش‌بینی اعتماد بیشتری پیدا کرده‌ایم و دامنه بیشتری برای نادیده گرفتن ضربه‌های کوچکتر در فرآیند کاهش تورم به دست می‌آوریم.

بانک مرکزی اروپا انتظار دارد تا پایان سال جاری نرخ تورم بالاتر از هدف 2 درصدی خود در نوسان باشد، اما پیش‌بینی می‌کند که کاهش مجدد در سال آینده آغاز شود و تا پایان سال 2025 به 2 درصد برسد.

ویلروی گفت که هدف 2 درصدی بانک مرکزی اروپا در سال‌های اخیر به خوبی به آن عمل کرده است و اگرچه دلیلی برای تغییر سطح وجود ندارد که آیا انعطاف کافی پیرامون آن وجود دارد، به عنوان بخشی از یک بررسی استراتژیک در سال آینده در نظر گرفته می‌شود.

 

دیدگاه خود را درباره اطمینان بانک مرکزی اروپا نسبت به انتظارات کاهش نرخ تورم به هدف 2 درصدی بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.