خودداری بانک مرکزی سوییس در مداخلات ارز در سه ماهه اول

خودداری بانک مرکزی سوییس در مداخلات ارز در سه ماهه اول
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک ملی سوئیس به دلیل آنکه ارزش آن در برابر دلار و یورو کاهش یافت تا حد زیادی از مداخله برای تأثیرگذاری بر فرانک در سه ماهه اول خودداری کرد.

بانک مرکزی سوئیس پس از فروش 22.7 میلیارد فرانک در سه ماهه قبل از ژانویه تا مارس، ارزهایی به ارزش تنها 281 میلیون فرانک (313 میلیون دلار) خریداری کرد.

این نشان می‌دهد که مقامات سوئیسی دلیل زیادی برای هدایت فرانک در هر دو جهت نمی‌بینند و در عوض از سقوط ارز در برابر همتایان اصلی خود راضی هستند.

با فروش ذخایر ارزی و خرید ارز خود، SNB در سال 2022 شروع به تقویت نرخ ارز کرد و به طور همزمان ترازنامه بزرگ خود را کاهش داد. این موضع به آن اجازه داد تا از اقتصاد سوئیس در برابر افزایش تورم جهانی محافظت کند.

از آن زمان، به نظر می‌رسد مقامات اشتهای خود را برای فرانک قوی‌تر از دست داده‌اند. این تغییر با اعلام اواخر سال گذشته پیش‌بینی شد که مداخلات اکنون می‌تواند در هر دو جهت انجام شود.

فرانک پس از اینکه در اواخر سال گذشته به قوی‌ترین سطح خود در نزدیک به یک دهه اخیر در برابر ارز رایج رسید، طی سه ماهه اول حدود 7 درصد در برابر دلار و حدود 5 درصد در برابر یورو از دست داد.

SNB گزارش معاملات خود را به صورت فصلی و با سه ماه تاخیر منتشر می‌کند. داده‌های دوره از آوریل تا ژوئن در 30 سپتامبر ارائه می‌شود.

دیدگاه خود را درباره خودداری بانک مرکزی سوییس در مداخلات ارز در سه ماهه اول بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.