گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 29 ژوئن 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 29 ژوئن 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از انتشار داده‌های مربوط به هزینه مصرف شخصی (PCE) که نشان می‌دهد فشارهای قیمتی با پایین‌ترین نرخ سالانه از مارس 2021 در حال افزایش هستند، معاملات سهام ایالات متحده امروز با نرخ بالاتری آغاز شد. این شاخص مهم تورم به 2.6 درصد نسبت به سال گذشته (YoY) در ماه می، در مقایسه با 2.7 درصد نسبت به سال گذشته (YoY)، کاهش یافت که با انتظارات مطابقت داشت.

در نیمه اول سال، شاهد تجدید نظر مداوم در انتظارات سرمایه‌گذاران در مورد شروع تسهیل پولی فدرال رزرو بودیم.

در حالی که معامله‌گران در اوایل سال 2024 حداقل شش کاهش نرخ بهره را پیش‌بینی کرده بودند، اکنون تنها دو کاهش، از ماه سپتامبر، انتظار می‌رود.

شاخص دلار به زیر سطح 106 کاهش یافت، در حالی که بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده به 4.29 درصد کاهش یافت.

ارزش فلزات پایه امروز در سراسر بازار تقویت شدند. در حالی که حرکات ضعیف‌تر دلار به این روند صعودی کمک کرد، ما معتقدیم که دلیل اصلی پشت این رویکرد ریسک‌پذیری، رد شدن قیمت‌ها در زیر سطوح حمایت فعلی توسط فعالان بازارها بود.

به طور خاص، مس حمایت خود را در سطح 9,500 دلار در هر تن تقویت کرد و بهای آن به 9,599 دلار در هر تن افزایش یافت.

به همین ترتیب، قیمت آلومینیوم به زیر 2,500 دلار در هر تن کاهش یافت، اما اشتها در زیر آن سطح معکوس شد و قیمت‌ها به 2,524.50 دلار در هر تن افزایش یافت. سایر فلزات نیز از این روند پیروی کردند.

قیمت طلا به 2,325 دلار در هر اونس کاهش یافت، در حالی که قیمت نقره تقریباً بدون تغییر در 29.20 دلار در هر اونس باقی ماند.

قیمت نفت کمی کاهش یافت، به طوری که نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب با قیمت 81.20 دلار در هر بشکه و 86.30 دلار در هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 29 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.