زامبیا در حال کار بر روی ایجاد یک چارچوب هوش مصنوعی

زامبیا در حال کار بر روی ایجاد یک چارچوب هوش مصنوعی
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش‌ها حاکی از آن است که زامبیا فرآیندی را برای ایجاد یک چارچوب هوش مصنوعی آغاز کرده و با موسسه تونی بلر (Tony Blair Institute) همکاری می‌کند تا یک استراتژی هوش مصنوعی تدوین کند. سارا لویله نجامو (Sarah Luyele Njamu) گفت که زامبیا می‌تواند از هوش مصنوعی برای رشد اقتصادی، بهبود خدمات بهداشتی، ارتقاء آموزش و توسعه پایدار بهره‌برداری کند.

زامبیا به دنبال بازنگری در قانون امنیت سایبری و جرایم

آن چنان که توسط فلیکس موتاتی (Felix Mutati)، وزیر علوم و فناوری زامبیا، اعلام شد دولت این کشور فرآیند ایجاد یک چارچوب هوش مصنوعی (AI) را آغاز کرده است. علاوه بر این، دولت با موسسه تونی بلر (Tony Blair Institute) برای تدوین یک استراتژی هوش مصنوعی همکاری می‌کند.

در بیانیه‌ای که از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، وزیر موتاتی فاش کرد که زامبیا در حال بازنگری در قانون امنیت سایبری و جرایم سایبری است، که یک گام حیاتی در تسهیل استقرار هوش مصنوعی است. اعلامیه مربوط به ایجاد چارچوب هوش مصنوعی در جریان یک کنفرانس هوش مصنوعی در لوساکا (Lusaka) بیان شد.

سارا لویله نجامو (Sarah Luyele Njamu)، مدیر عامل گروه آموزش کامپیو-کانکت (Compu-Connect Education Group) و سازمان‌دهنده کنفرانس، بر موقعیت خوب زامبیا تأکید کرد. او ادعا کرد که این کشور می‌تواند از هوش مصنوعی برای رشد اقتصادی، بهبود خدمات بهداشتی، ارتقاء آموزش و توسعه پایدار بهره‌برداری کند.

او همچنین به جمعیت جوان زامبیا به عنوان یکی دیگر از عواملی که به نفع این کشور است اشاره کرد. در همین حال، زامبیا با اعلام برنامه‌های هوش مصنوعی خود، به چند کشور آفریقایی دیگر می‌پیوندد که به طور مشابه قصد خود را برای پذیرش این فناوری نشان داده‌اند. علاوه بر اعلام حمایت از هوش مصنوعی، موتاتی (Mutati) همچنین ارزهای دیجیتال را که او به عنوان یک “فناوری انقلابی” توصیف می‌کند و کشورش به آن نیاز دارد، تحسین کرده است.

بر اساس کزارش‌ها، زامبیا شبیه‌سازی‌های استفاده واقعی از ارزهای دیجیتال را انجام داده است. موتاتی اظهار داشت که این شبیه‌سازی‌ها به منظور ایجاد تعادل بین نوآوری و امنیت شهروندان انجام می‌شود. انتظار می‌رود که نتایج این شبیه‌سازی‌ها در تدوین مقررات رمزارزها مورد استفاده قرار گیرد.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره زامبیا در حال کار بر روی ایجاد یک چارچوب هوش مصنوعی بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.