هشدار رابرت کیوساکی نسبت به ETF های بیت کوین

هشدار رابرت کیوساکی نسبت به ETF های بیت کوین
آنچه در این مقاله میخوانید

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب “پدر پولدار، پدر بی‌پول” (Rich Dad Poor Dad)، در مورد سرمایه‌گذاری در صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) هشدار داده است. او ترجیح می‌دهد در بیت کوین واقعی سرمایه‌گذاری کند و ETF  بیت کوین را بیت کوین جعلی می‌نامد. او اخیراً فاش کرده است که هر ماه بیت کوین می‌خرد و از استراتژی وارن بافت (Warren Buffett) برای خرید و نگهداری پیروی می‌کند.

رابرت کیوساکی ETF  بیت کوین را رد کرده و خرید بیت کوین واقعی را توصیه می‌کند

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب “پدر پولدار، پدر بی‌پول” (Rich Dad Poor Dad)، تأکید کرده است که در صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) سرمایه‌گذاری نمی‌کند و ترجیح می‌دهد به جای آن بیت کوین واقعی بخرد. پدر پولدار پدر بی پول کتابی است که در سال 1997 توسط کیوساکی و شارون لِچِر (Sharon Lechter) نوشته شده است. این کتاب بیش از شش سال است که در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز (New York Times) قرار دارد. این کتاب به بیشتر از 51 زبان ترجمه شده و بیش از 32 میلیون نسخه از آن در بیش از 109 کشور فروخته شده است.

کیوساکی روز پنج‌شنبه در پلتفرم اجتماعی ایکس (X) توضیح داد که چرا در ETF  بیت کوین سرمایه‌گذاری نمی‌کند و گفت که او به دلایل مشابهی که ETF طلا یا نقره نمی‌خرد، از آن‌ها اجتناب می‌کند. این نویسنده مشهور تأکید کرد:

“ETF طلا، نقره یا بیت کوین جعلی هستند.”

او توضیح داد: “به عنوان مثال، یک ETF طلا می‌تواند یک اونس طلا را صد بار و بیشتر از طریق یک ETF بفروشد. به همین دلیل من طلا، نقره و بیت کوین واقعی دارم و آنها را دور از بانک‌ها و بانکداران وال استریت، بسیار ایمن نگه می‌دارم.”

کیوساکی در مورد بی‌اعتمادی خود به دولت بایدن، فدرال رزرو، خزانه‌داری و بانکداران وال استریت به صورت صریح صحبت کرده است. او اغلب این نهادها را به خاطر روش‌هایی که معتقد است به رفاه مالی افراد عادی آسیب می‌رساند، مورد انتقاد قرار می‌دهد. علاوه بر این، او بانکداران وال استریت را به اولویت دادن به منافع خودشان بر منافع سرمایه‌گذاران عادی متهم می‌کند.

در ماه آوریل، کیوساکی به طور مشابه توضیح داد که چرا حتی با وجود این که ETF های اسپات بیت کوین پس از تأیید توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به یک دارایی داغ با جریان‌های ورودی قابل توجه تبدیل شده‌اند، ETF های بیت کوین را نمی‌خرد.

به تازگی، این سرمایه‌گذار مشهور فاش کرد که ۶۰ بیت کوین به قیمت هر یک ۶۰۰۰ دلار خریداری کرده و همچنان هر ماه بیت کوین می‌خرد. با وجود این که بیت کوین “سقوط” کرده است، او به نگه‌داشتن سرمایه‌گذاری خود متعهد است و از استراتژی وارن بافت، مدیر عامل برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway)، که بر خرید و نگهداری دارایی‌ها تمرکز دارد، پیروی می‌کند.

کیوساکی معتقد است بیت کوین آسان‌ترین راه برای میلیونر شدن است و پیش‌بینی کرده بود که قیمت آن تا ماه آگوست به ۳۵۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید. او به طور مداوم سرمایه‌گذاران را تشویق کرده تا پیش از افزایش قیمت بیت کوین، آن را بخرند و از شنیدن بهانه‌های “غیرموجه” از مردم هنگامی که بیت کوین را به آنها توصیه کرده، ابراز ناامیدی کرده است.

نظر شما در مورد موضع کیوساکی در مورد ETF های بیت کوین در مقابل بیت کوین واقعی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره هشدار رابرت کیوساکی نسبت به ETF های بیت کوین بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.