اخبار مهم اقتصادی مربوط به 2024.Jul.01 تا 2024.Jul.05

اخبار مهم اقتصادی مربوط به 2024.Aug.05 تا 2024.Aug.09
آنچه در این مقاله میخوانید

داده‌های شغلی ایالات متحده

سرمایه‌گذاران توجه خود را به گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه معطوف خواهند کرد زیرا به دنبال نشانه‌های جدیدی در مورد زمانی هستند که فدرال رزرو ممکن است شروع به کاهش نرخ بهره کند.

اقتصاددانان انتظار دارند که اقتصاد ایالات متحده در ماه ژوئن 189,000 شغل ایجاد کند، پس از افزایش بیش از پیش‌بینی شده 272,000 در ماه قبل که تاب‌آوری بازار کار را برجسته کرد.

فدرال رزرو در اوایل ماه جاری نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت و شروع کاهش نرخ را تا اواخر دسامبر به تعویق انداخت، زیرا مقامات به دنبال نشانه‌های قانع‌کننده‌تر از عقب‌نشینی تورم به هدف بانک مرکزی هستند.

پیش از داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، گزارشی در روز سه‌شنبه نشان می‌دهد که فرصت‌های شغلی دوباره در ماه مه کاهش یافته است و نشان می‌دهد که شرکت‌ها در پر کردن موقعیت‌های شغلی موفقیت بیشتری کسب کرده‌اند.

نظرات پاول و لاگارد

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، قرار است روز سه‌شنبه در مجمع سالانه بانک مرکزی اروپا در سینترا، پرتغال حضور یابد.

پاول به همراه کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، قرار است در یک میزگرد با موضوع سیاست پولی با سرمایه‌گذارانی که به دنبال هر گونه بینش تازه در مورد بخش آینده نرخ بهره هستند، شرکت کنند.

تورم پس از جهش در سه ماهه اول کاهش یافته است، اما همچنان بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو است. در همین حال، صورتجلسه روز چهارشنبه فدرال رزرو برای دیدگاه بانک مرکزی از چشم‌انداز اقتصادی و عوامل موثر بر چشم‌انداز سیاست پولی تجزیه و تحلیل می‌شود.

انتخابات در فرانسه و انگلستان

فرانسه روز یکشنبه به پای صندوق‌های رای می‌رود، دور اول انتخابات زودهنگام این کشور که بازارها را متشنج کرده است.

سرمایه‌گذاران یک هفته بعد به دنبال هر گونه اشاره‌ای از نتایج دور دوم خواهند بود. اما یک رقابت در 577 حوزه انتخابیه که در آن نامزدها فقط به 12.5 درصد آرا برای راهیابی به دور دوم نیاز دارند و همچنین دارای رقابت‌های سه جانبه است، به این معنی است که ممکن است عدم اطمینان حاکم شود.

در همین حال، نظرسنجی‌ها پیش‌بینی می‌کنند که حزب اپوزیسیون کارگر در انتخابات بریتانیا در روز پنج‌شنبه پیروز شود و پوند را به سطوحی برگرداند که از زمان رای‌گیری برگزیت در سال 2016 مشاهده نشده بود.

معامله‌گران پس از آشفتگی‌های سیاسی سنگین در طول حکومت 14 ساله محافظه‌کاران، بازگشت به ثبات را می‌بینند و حدس می‌زنند که کیر استارمر، رهبر حزب کارگر می‌تواند پیوندهای تجاری با اروپا را بازسازی کند.

تورم منطقه یورو

پس از گزارش آلمان در روز دوشنبه، منطقه یورو قرار است روز سه‌شنبه آمار تورم ژوئن را منتشر کند و اقتصاددانان انتظار دارند که پس از افزایش در ماه مه، هم در شاخص‌های اصلی و هم در شاخص‌های اساسی کاهشی جزئی داشته باشد.

بانک مرکزی اروپا قرار است روز پنجشنبه صورتجلسه نشست ژوئن خود را که برای اولین بار از سپتامبر 2019 نرخ بهره را کاهش داد، منتشر کند.

اگرچه بانک مرکزی اروپا بعداً شروع به افزایش نرخ بهره کرد، اما کاهش ماه ژوئن آن را جلوتر از فدرال رزرو در روند کاهشی خود قرار داد، زیرا بزرگترین بانک مرکزی جهان همچنان تحت تأثیر تورم بالاتر از هدف قرار دارد.

داده‌های PMI چین

داده‌های رسمی روز یکشنبه نشان داد که فعالیت‌های تولیدی در چین برای دومین ماه در ماه ژوئن کاهش می‌یابد در حالی که فعالیت خدمات به پایین‌ترین حد در پنج ماه گذشته رسیده است و در حالی که دومین اقتصاد بزرگ جهان تلاش می‌کند شتاب بیشتری بگیرد، درخواست‌ها برای محرک‌های بیشتر زنده نگه داشته می‌شود.

انتظار می‌رود شاخص PMI تولید Caixin که روز دوشنبه عرضه می‌شود، پایین‌تر باشد.
تحلیلگران انتظار دارند چین اقدامات حمایتی بیشتری را در کوتاه مدت اعمال کند، در حالی که تعهد دولت برای تقویت محرک‎‌های مالی کمک می‌کند تا مصرف داخلی را به سرعت بالاتری برساند.

دیدگاه خود را درباره اخبار مهم اقتصادی مربوط به 2024.Jul.01 تا 2024.Jul.05 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.