جروم پاول: قبل از کاهش نرخ بهره به اعتماد بیشتری نیاز داریم

جروم پاول: قبل از کاهش نرخ بهره به اعتماد بیشتری نیاز داریم
آنچه در این مقاله میخوانید

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، از پیشرفت تورم ابراز خرسندی کرد، اما گفت که می‌خواهد قبل از اطمینان کافی برای شروع کاهش نرخ بهره، چیزهای بیشتری ببیند.

او گفت: ما می‌خواهیم قبل از شروع روند کاهش یا کاهش سیاست‌ها مطمئن باشیم که تورم به طور پایدار به سمت پایین 2 درصد در حال حرکت است.

پاول در مجمعی که کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا و روبرتو کامپوس نتو، رئیس بانک مرکزی برزیل نیز حضور داشتند، سخنرانی کرد. این انجمن توسط ECB ارائه شد و بحث توسط سارا آیزن از CNBC مدیریت شد.

این اظهارات در حالی است که بازارها از نزدیک به حرکت‌های فدرال رزرو و همتایان جهانی آن نگاه می‌کنند، زیرا تورم نشانه‌هایی از کاهش را نشان می‌دهد و برخی از بانک‌های مرکزی از جمله بانک مرکزی اروپا به آرامی شروع به کاهش نرخ بهره کرده‌اند.

شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی وزارت بازرگانی، که فدرال رزرو روی آن به عنوان شاخص تورم اصلی تمرکز دارد، در ماه می با سرعت 12 ماهه 2.6 درصد افزایش یافت. این سطح پس از حدود 4 درصد در سال گذشته به طور پیوسته کاهش یافته است، اگرچه سیاستگذاران انتظار ندارند تا سال 2026 به هدف 2 درصدی فدرال رزرو برسد.

در حالی که پاول گفت که پیشرفتی در تورم می‌بیند، از حرکت خیلی زود و تهدید مسیر نزولی افزایش قیمت‌ها که به بالاترین میزان خود از اوایل دهه 1980 دو سال پیش رسید، محتاط است.

در اوایل سال جاری، بازارها حداقل 6 کاهش نرخ بهره فدرال رزرو هر کدام را به میزان یک چهارم درصد انتظار داشتند. قیمت‌گذاری بازار از آن زمان برای پیش‌بینی دو کاهش، یکی در سپتامبر و دیگری قبل از پایان سال تعدیل شده است.

همچنین از او پرسیده شد که آیا نگران فضای سیاسی است و به طور خاص باید دونالد ترامپ، منتقد سرسخت پاول، در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر پیروز شود. او در پاسخ گفت: من اصلاً روی آن تمرکز ندارم و این فقط یک بحث نیست. من واقعاً فکر می‌کنم که ما فقط به انجام وظایف خود ادامه می‌دهیم.

دیدگاه خود را درباره جروم پاول: قبل از کاهش نرخ بهره به اعتماد بیشتری نیاز داریم بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.