گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 3 جولای 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 3 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

معاملات سهام آمریکا امروز با نرخ پایین‌تری آغاز شد. شاخص دلار به طور جزئی به 105.8 کاهش یافت، در حالی که بازده ۱۰ ساله اوراق خزانه‌داری آمریکا تقریباً بدون تغییر در 4.43 درصد باقی ماند.

همان طور که انتظار می‌رفت در منطقه یورو، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه ژوئن کاهش یافت و به ۲.۵ درصد نسبت به سال گذشته رسید که نسبت به ماه مه تغییر نکرده است.

با این حال، تورم مربوط به کالاها به غیر از مواد غذایی وانرژی با افزایش جزئی، از ۲.۸ درصد در ماه مه به ۲.۹ درصد نسبت به سال گذشته، افزایش یافت که ناشی از افزایش قیمت خدمات بود.

ماه‌های اخیر شاهد رشد سریع دستمزدها و شاخص‌های ضعیف بهره‌وری در بخش خدمات منطقه یورو بودیم که می‌تواند موجب تثبیت افزایش سریع قیمت‌ها شود و احتمالاً تورم کلی را برای مدت طولانی بالاتر از هدف نگه دارد. انتظار نمی‌رود که بانک مرکزی اروپا (ECB) تا ماه اکتبر کاهش نرخ بهره بیشتری را اعمال کند.

بازار فلزات پایه روز را با روندی مثبت آغاز کرد و مس در صدر افزایش قیمت‌ها قرار گرفت. قیمت‌های مس بار دیگر به سطح ۹,۷۰۰ دلار در هر تن رسید اما نتوانستند بالاتر از آن ثابت بمانند و قیمت‌ها به ۹,۶۷۲.۵۰ دلار در هر تن بازگشتند.

قیمت آلومینیوم در سطح ۲,۵۲۲.۵۰ دلار در هر تن مشاهده شد. با این حال، به نظر می‌رسد که اکنون عوامل فاندمنتال فردی فلزات شروع به تأثیرگذاری بیشتری بر قیمت‌ها کرده است، که ممکن است باعث جدا شدن روند قیمت مس از بقیه بازار شود.

نیکل به ویژه به دلیل همبستگی قوی با مس در ماه‌های اخیر، قیمت‌هایش خارج از محدوده معاملاتی فاندامنتال خود نوسان داشته است. با این حال، فشار فروش افزایش یافته امروز قیمت‌ها را تضعیف کرد و قیمت آن را به سطح حمایت کلیدی در ۱۷,۰۰۰ دلار در هر تن رساند. در میان همه فلزات پایه، نیکل، به دلیل عرضه فراوان جهانی از اندونزی، قوی‌ترین روند فاندامنتال برای کاهش قیمت‌ها را دارد. در حالی که انتظار داریم قیمت‌ها در میان‌مدت بالاتر از ۱۸,۰۰۰ دلار در هر تن مورد حمایت قرار گیرند، احتمالاً فاصله بین قیمت‌های نیکل و مس به زودی بیشتر خواهد شد.

قیمت طلا کمی کاهش یافت و در سطح ۲,۳۳۰ دلار در هر اونس ماند، در حالی که قیمت نقره افزایش یافت و به سطح ۲۹.۸۰ دلار در هر اونس رسید.

بهای نفت به روند صعودی خود ادامه داد، و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب، به ۸۳.۳ دلار در هر بشکه و ۸۶.۷ دلار در هر بشکه رسید.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 3 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.