دادگاه نیجریه به مقامات زندان دستور داد تا مدارک پزشکی تیگران گامبریان را منتشر کنند

دادگاه نیجریه به مقامات زندان دستور داد تا مدارک پزشکی تیگران گامبریان را منتشر کنند
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات زندان نیجریه از ارائه سوابق پزشکی تیگران گامباریان (Tigran Gambaryan) خودداری کرده‌اند. یک قاضی دادگاه عالی دستور داده است که مقامات زندان مرکز بازداشت کوجه (Kuje Detention Centre) سوابق پزشکی گامباریان را تا تاریخ ۵ ژوئیه (15 تیر) به نمایندگان قانونی او ارائه کنند. یوکی گامباریان (Yuki Gambaryan)، همسر کارمند بایننس (Binance)، از مقامات نیجریه خواسته است که اتهامات علیه همسرش را رد کنند.

وضعیت سلامت گامباریان رو به وخامت است

با وجود دستور دادگاه، مقامات زندان نیجریه، مرکز بازداشت کوجه (Kuje Detention Centre)، سوابق پزشکی مدیر اجرایی بایننس (Binance)، تیگران گامباریان (Tigran Gambaryan)، را ارائه نکرده‌اند. بر اساس بیانیه‌ای که توسط گروهی که برای آزادی گامباریان تلاش می‌کنند، صادر شده است، قاضی دادگاه فدرال نیجریه، امکا نوایته (Emeka Nwite)، دستور دیگری صادر کرده است که مقامات زندان را ملزم می‌کند تا سوابق پزشکی گامباریان را تا تاریخ ۵ ژوئیه (15 تیر) به وکلای او ارائه دهند.

در این بیانیه، همچنین ادعا شده است که وضعیت سلامت گامباریان بدتر شده و او از بی‌حسی در پای خود و درد کمر شکایت دارد. بر اساس گزارش‌ها، مدیر اجرایی بایننس احتمالاً به مالاریا و «ذات‌الریه دوگانه» مبتلا شده است.

وضعیت رو به وخامت گامباریان باعث نگرانی خانواده و حامیان او، از جمله قانونگذاران آمریکایی فرنچ هیل (French Hill) و کریسی هولاهان (Chrissy Houlahan) شده است. پس از بازدید از مدیر اجرایی بایننس در زندان معروف، هیل بار دیگر درخواست‌های خود را برای آزادی گامباریان تکرار کرد و تأکید کرد که او به طور غیرقانونی بازداشت شده است. او همچنین از مقامات نیجریه خواست که آزادی او را به خاطر دلایل انسان‌دوستانه در نظر بگیرند.

درخواست یوکی گامباریان (Yuki Gambaryan)

در همین حال، همسر گامباریان، یوکی (Yuki)، از نهاد مبارزه با فساد، کمیسیون جرایم اقتصادی و مالی (EFCC)، خواسته است تا به پیروی از جمع‌آوری‌کننده درآمد نیجریه که اتهامات فرار مالیاتی علیه مدیر اجرایی بایننس را لغو کرده بود، عمل کند.

یوکی گفت: “من محترمانه از EFCC می‌خواهم که از اقدام همکاران خود در FIRS (سازمان مالیاتی) پیروی کرده و اتهامات علیه تیگران (Tigran) را لغو کنند. همان طور که بارها گفته‌ام و شواهد در دادگاه نشان می‌دهد، تیگران هرگز تصمیم‌گیرنده‌ای در بایننس نبوده و هیچ توجیهی برای ادامه بازداشت او وجود ندارد. وقت آن است که مقامات نیجریه کار درست را انجام دهند و شوهر بی‌گناه من را آزاد کنند. این وضعیت بیش از حد طولانی شده است.”

طبق این بیانیه، بازجویی از شاهد EFCC توسط وکلای گامباریان و بایننس در ۲ ژوئیه (12 تیر) به پایان رسید. این شاهد از کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه بود.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره دادگاه نیجریه به مقامات زندان دستور داد تا مدارک پزشکی تیگران گامبریان را منتشر کنند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.