بانک مرکزی بولیوی: ارز دیجیتال ممکن است سودمند باشد

بانک مرکزی بولیوی: ارز دیجیتال ممکن است سودمند باشد
آنچه در این مقاله میخوانید

ادوين روخاس اوئلو (Edwin Rojas Ulo)، رئیس بانک مرکزی بولیوی، به تغییر اخیر موضع این مؤسسه مالی در مورد ارزهای دیجیتال و استیبل‌کوین‌ها اشاره کرد. بر اساس گزارش‌ها، روخاس اوئلو اعلام کرد که معتقد است اضافه کردن ارزهای دیجیتال به سیستم مالی ملی می‌تواند به عنوان یک جایگزین مفید باشد و درباره عملکرد استیبل‌کوین‌ها به عنوان نماینده‌ای از دلار اظهار نظر کرد.

رئیس بانک مرکزی بولیوی از ارزهای دیجیتال به عنوان جایگزینی برای پرداخت‌ها تمجید می‌کند و استیبل‌کوین‌ها را به عنوان نماینده دلار توصیف می‌کند

بولیوی اخیراً تغییر موضع خود در مورد ارزهای دیجیتال را تکمیل کرده و ممنوعیت کلی استفاده از این دارایی‌ها در سیستم مالی کشور را لغو کرده است. ادوین روخاس اوئلو (Edwin Rojas Ulo)، رئیس بانک مرکزی بولیوی، به امکاناتی که معرفی بیت ‌کوین (BTC) و ارزهای دیجیتال برای سیستم پرداخت بولیوی به ارمغان می‌آورد، اشاره کرد.

در اظهاراتی که در رسانه‌های رسمی گزارش شده است، روخاس اوئلو اظهار داشت که غیرمتمرکز بودن این دارایی‌ها “فعالیت‌های تجاری و خصوصی برای خرید خدمات را تسهیل می‌کند و البته نیازهای مختلف را برآورده می‌سازد.” با این حال، او اذعان کرد که برخی از دارایی‌ها، مانند بیت ‌کوین، می‌توانند به عنوان ابزارهای سرمایه‌گذاری برای کسب بازدهی استفاده شوند، اما نوسانات آن‌ها می‌تواند بر علیه کاربر عمل کند.

روخاس اوئلو همچنین به استیبل ‌کوین‌ها، توکن‌هایی که ارزش آن‌ها به ارزش یک دارایی یا ارز خارجی دیگر مرتبط است، اشاره کرد. او توضیح داد که استیبل‌ کوین‌هایی مانند USDT، که به دلار وابسته هستند، مزایای مختلفی را برای کاربرانی که به دلار آمریکا دسترسی ندارند، ارائه می‌دهند.

روخاس اوئلو اظهار داشت که استفاده از استیبل ‌کوین‌ها “به گونه‌ای است که انگار کسی در حال معامله با ارز آمریکای شمالی است، اگرچه آنچه انجام می‌شود عملیات با این دارایی‌های دیجیتال است.”

با این حال، بانک مرکزی بولیوی تأکید کرد که تنها ارز رسمی پذیرفته شده در کشور، بولیویانو (boliviano) است و مردم بولیوی هیچ الزامی برای پذیرش ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداخت ندارند. به همین ترتیب، هشدار داد که ریسک‌های استفاده و تجارت ارزهای دیجیتال باید توسط دارندگان آن‌ها پذیرفته شود.

نظر شما در مورد اظهارات رئیس بانک مرکزی بولیوی در مورد ارزهای دیجیتال و استیبل کوین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بانک مرکزی بولیوی: ارز دیجیتال ممکن است سودمند باشد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.