کریستین لاگارد: بانک مرکزی اروپا برای اطمینان از تورم به داده‌های بیشتری نیاز دارد

کریستین لاگارد: بانک مرکزی اروپا برای اطمینان از تورم به داده‌های بیشتری نیاز دارد
آنچه در این مقاله میخوانید

به گفته کریستین لاگارد، بانک مرکزی اروپا به اطمینان بیشتر نیاز دارد که تورم قبل از اینکه نرخ بهره را بیشتر کاهش دهد، به سمت هدف 2 درصدی باز می‌گردد.

لاگارد روز پنجشنبه گفت در حالی که کاهش تورم در منطقه یورو ادامه دارد، مقامات باید هوشیار باشند. او گفت که تمرکز ویژه بر رشد قیمت خدمات است که ناشی از افزایش دستمزدها است.

لاگارد گفت: ما باید هوشیار باشیم و باید مطمئن باشیم که تورم به طور مداوم کاهش می‌یابد و داده‌هایی که از دستمزد، سود، فعالیت دریافت می‌کنیم، اطمینان ما را تقویت می‌کند که در مسیری برای پیروزی در مبارزه هستیم.

مقامات بانک مرکزی اروپا عجله‌ای ندارند تا کاهش اولیه هزینه‌های وام خود را در ماه گذشته با کاهش دیگری دنبال کنند. اکثر آنها با احتیاط از یک یا دو کاهش دیگر در سال جاری حمایت می‌کنند، اگرچه احتمالاً هیچ اتفاقی در نشست 17-18 جولای آنها رخ نخواهد داد.

در حالی که تورم در ماه گذشته کاهش یافت، بسیاری از رشد سریع حقوق و فشارهای ژئوپلیتیکی نگران هستند. لاگارد روز دوشنبه در نشست سالانه بانک مرکزی اروپا در سینترا، پرتغال گفت که برای ارزیابی ابهامات ادامه دار در مورد مسیر قیمت‌های مصرف کننده زمان لازم است.

چندین عضو شورای حکومتی گفته‌اند تصمیم‌گیری برای تغییر نرخ‌ها باید زمانی اتخاذ شود که اطلاعات بیشتری در دسترس باشد.

 

دیدگاه خود را درباره کریستین لاگارد: بانک مرکزی اروپا برای اطمینان از تورم به داده‌های بیشتری نیاز دارد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.