روسیه در حال رگوله ساختن استفاده از استیبل کوین‌ها برای تسویه فرامرزی

روسیه در حال رگوله ساختن استفاده از استیبل کوین‌ها برای تسویه فرامرزی
آنچه در این مقاله میخوانید

روسیه در حال بررسی اضافه کردن موضوع استیبل‌کوین‌ها به یک لایحه در آینده است که به آن‌ها اجازه می‌دهد به طور رسمی برای تکمیل پرداخت‌های فرامرزی استفاده شوند. الکسی گوزنوف (Alexey Guznov)، معاون رئیس بانک مرکزی روسیه (Bank of Russia)، اعلام کرد که پیشنهادات قبلاً ارائه شده و این موضوع در حال حاضر مورد بحث است. وزارت دارایی (Ministry of Finance) نیز تأیید کرد که این موضوع در حال بررسی است.

روسیه مقرراتی برای استفاده از استیبل‌کوین‌ها در تسویه‌حساب‌های فرامرزی وضع خواهد کرد

روسیه در حال انجام فرآیندی است که به استیبل ‌کوین‌ها اجازه می‌دهد به عنوان ابزار تجاری برای تسویه‌حساب‌های بین‌المللی استفاده شوند. به گفته الکسی گوزنوف (Alexey Guznov)، معاون رئیس بانک مرکزی روسیه (Bank of Russia)، این موضوع قبلاً پیشنهاد شده و امکان تأیید استیبل‌کوین‌ها برای این استفاده در حال بحث است. با این حال، گوزنوف اذعان کرد که برخی مسائل فنی نیاز به حل دارند، از جمله رگوله ساختن کل زنجیره‌ای که به افراد و شرکت‌ها اجازه می‌دهد این ارزهای دیجیتال را دریافت، ذخیره و سپس برای تکمیل پرداخت‌های بین‌المللی استفاده کنند.

گوزنوف اعلام کرد:

“هنوز درک کامل شکل نگرفته است و امیدوارم که در آینده نزدیک در متن لایحه منعکس شود.”

به گزارش ایزوستیا (Izvestia)، سرویس مطبوعاتی وزارت دارایی (Ministry of Finance) نیز تأیید کرد که این موضوع در حال بررسی است. احتمال دارد که این امکان به طور دائمی فراهم شود، همان طور که با تصویب قانون دارایی‌های مالی دیجیتال (DFA) که در مارس به تصویب رسید، انجام شد.

شخصیت‌های مختلف روسی به نفع استفاده از استیبل ‌کوین‌ها، توکن‌هایی که به ارزش دارایی‌ها یا ارزهای فیات دیگر (عمدتاً دلار آمریکا) متصل هستند، برای تسویه‌حساب‌های فرامرزی به دلیل انعطاف‌پذیری و نبود نوسان در زمان پرداخت‌ها اظهار نظر کرده‌اند. الکساندر موریچف (Alexander Murychev)، معاون اجرایی اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه (Russian Union of Industrialists and Entrepreneurs)، اظهار داشت که این استیبل‌ کوین‌ها در این زمینه “بسیار امیدوارکننده” هستند.

به همین ترتیب، ناتالیا میلچاکووا (Natalia Milchakova)، تحلیلگر ارشد در شرکت فریدام فاینانس گلوبال (Freedom Finance Global)، اظهار داشت که تراکنش‌های استیبل ‌کوین برای ناظران کشورهای ثالث به سختی قابل پیگیری است، که این موضوع آن‌ها را برای انجام پرداخت‌ها بدون ترس از تحریم‌های ثانویه از سوی کشورهای غربی جذاب می‌کند.

این پرداخت‌ها در حال حاضر در حال انجام است، اگرچه در مقیاس کوچک. در ماه ژوئن، گزارش‌ها نشان داد که دو تولیدکننده بزرگ فلزات روسیه از تتر (Tether) با نماد USDT برای پرداخت و دریافت پرداخت‌ها از همتایان چینی خود استفاده می‌کنند.

الویرا نابیولینا (Elvira Nabiullina)، رئیس بانک مرکزی روسیه (Bank of Russia)، اخیراً اظهار داشت که این نهاد موضع خود را در مورد استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت‌های بین‌المللی تلطیف کرده و از استفاده از آن‌ها برای دور زدن تحریم‌های غربی حمایت می‌کند.

نظر شما در مورد تلاش‌های روسیه برای رگوله ساختن پرداخت‌های فرامرزی استیبل کوین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره روسیه در حال رگوله ساختن استفاده از استیبل کوین‌ها برای تسویه فرامرزی بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.