گزارش روزانه بازار فارکس، 5 جولای 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 5 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • حزب کارگر در انتخابات صبح امروز بریتانیا اکثریت قاطع آراء را به دست آورد.
  • در حالی که امروز فعالان بازار در انتظار انتشار داده‌های مشاغل ایالات متحده هستند، ارزش قراردادهای آتی S&P 500 افزایش یافت.
  • دور دوم انتخابات فرانسه یکشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

اخبار بازار

  • همان‌طور که در نظرسنجی‌های منتهی به انتخابات و نظرسنجی‌های خروجی منتشر شده در ساعت ۱۰ شب گذشته انتظار می‌رفت، در ساعت ۴:۵۴ صبح، حزب کارگر به ۳۲۶ کرسی مورد نیاز برای کسب اکثریت رسید. تا ساعت ۸ صبح به وقت بریتانیا، حزب کارگر ۴۱۰ کرسی از ۶۴۴ کرسی شمارش شده را به دست آورده است، در حالی که محافظه‌کاران تنها ۱۱۹ کرسی کسب کرده‌اند که نسبت به پارلمان قبلی ۲۴۸ کرسی کاهش داشته است. به جز حزب کارگر، دیگر برندگان بزرگ در شب گذشته حزب لیبرال دموکرات بودند که ۷۱ کرسی در مقابل ۸ کرسی در سال ۲۰۱۹ به دست آوردند، در حالی که حزب رفرم (Reform) در این انتخابات ۴ کرسی به دست آورد. (بلومبرگ)
  • در حالی که این یک پیروزی قاطع برای حزب کارگر از نظر تعداد کرسی‌ها محسوب می‌شود، آن‌ها کمترین سهم رأی را که تاکنون توسط یک دولت با اکثریت واحد به دست آمده، کسب کردند و تنها ۳۴ درصد از آرا را به دست آوردند. (بلومبرگ)
  • واکنش در پوند به طور گسترده در مورد نظرسنجی‌های خروج و اعلام نتایج متعاقب آن کمرنگ بود. در حال حاضر، نرخ تبادل جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) حدود ۱.۲۷۶۵ در مقابل ۱.۲۷۶۰ در زمان نظرسنجی خروجی است، و نرخ تبادل جفت ارز یورو/ پوند (EUR/GBP) حدود ۰.۸۴۷۵ در مقابل ۰.۸۴۷۳ است. (بلومبرگ)
  • در کل، با توجه به احتمال این که دولت حزب کارگر سیاست‌هایی را اتخاذ کند که بریتانیا را به اتحادیه اروپا نزدیک‌تر کند، تیم تحقیقات بارکلیز بر این باور است که این نتیجه برای پوند بریتانیا (GBP) مثبت است و انتظار دارند که نرخ تبادل جفت ارز یورو/ پوند (EURGBP) در بلندمدت به ۰.۸۰ کاهش یابد. (تحقیقات بارکلیز)
  • همچنان که فعالان بازار امروز منتظر انتشار داده‌های مشاغل ایالات متحده است، ارزش سهام آسیا در طول شب کاهش یافتند، در حالی که ارزش قراردادهای آتی S&P 500 افزایش یافت. تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارند که تعداد مشاغل غیرکشاورزی کمی بیشتر از حد انتظار ، در حدود ۲۰۰ هزار در مقایسه با اتفاق نظر ۱۸۸ هزار باشد، و معتقدند که ممکن است شاهد افزایش جزئی ارزش دلار آمریکا باشیم. تیم معاملاتی ما همچنین به دقت داده‌های درآمد را رصد خواهد کرد چون ممکن است شاخص مؤثرتری برای پایداری تورم باشد. (تحقیقات بارکلیز)
  • با توجه به تعطیلات در ایالات متحده، هم بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا و هم دلار آمریکا (USD) در طول روز تقریباً بدون تغییر باقی ماندند و فعالیت‌های معاملاتی و نقدینگی نسبتاً کم بود. (بلومبرگ)
  • در جای دیگر، دور دوم انتخابات فرانسه این یکشنبه برگزار خواهد شد و تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارند که حزب راست افراطی RN سهم رأی خود را نسبت به دور اول انتخابات در هفته گذشته کاهش دهد. پیش‌بینی اصلی تیم تحقیقات بارکلیز بر این است که با توجه به احتمال ناتوانی در تصویب تدابیر سیاسی برای کمک به تحریک رشد، یک پارلمان معلق تشکیل خواهد شد که احتمالاً برای اقتصاد فرانسه منفی خواهد بود. بنابراین، تیم معاملاتی و تحقیقاتی انتظار دارند که تأثیر منفی بر یورو (EUR) و اقتصاد کلی اروپا در میان‌مدت داشته باشد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 5 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.