سرمایه‌گذاری 207 میلیون دلاری در استارتاپ‌های هوش مصنوعی، رمزارزها و بلاک چین در 96 ساعت

سرمایه‌گذاری 207 میلیون دلاری در استارتاپ‌های هوش مصنوعی، رمزارزها و بلاک چین در 96 ساعت
آنچه در این مقاله میخوانید

بر اساس داده‌های چهار روز گذشته، ۱۴ استارت‌آپ و پروژه متمایز در حوزه هوش مصنوعی (AI)، ارزهای دیجیتال و بلاک‌ چین تقریباً ۲۰۷.۲۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری جذب کردند. نهاد پیشرو در ماه جولای Sentient است، که یک پلتفرم هوش مصنوعی منبع باز محسوب می‌شود، که ۸۵ میلیون دلار از Founders Fund، Framework Ventures، و Pantera Capital جذب کرده است.

تأمین مالی چشمگیر در چهار روز

در ۹۶ ساعت ابتدایی ماه جولای، ۱۴ پروژه و شرکت مختلف عمدتاً از طریق دوره‌های پیش‌بذر، بذر، افزایش توکن و دوره‌های سری A، مجموعاً ۲۰۷.۲۸ میلیون دلار جذب سرمایه کردند. Sentient در این تأمین مالی پیشتاز بود و با جذب ۸۵ میلیون دلار، ۴۱ درصد از کل سرمایه جمع‌آوری شده در این چهار روز را به خود اختصاص داد. Sentient یک پلتفرم نوظهور توسعه هوش مصنوعی منبع باز است که بر هوش مصنوعی عمومی (AGI) تمرکز دارد.

سرمایه‌گذاران در دور بذر Sentient شامل Founders Fund پیتر تیل، Pantera، Framework، Foresight Ventures، Delphi Ventures، Robot Ventures و Hashkey Capital بودند. دومین جذب سرمایه مهم، مربوط به Tabi Chain بود، که یک بلاک ‌چین لایه یک (L1) ماژولار بازی در اکوسیستم کازموس (Cosmos) است که از طریق عرضه عمومی توکن ۱۶.۰۸ میلیون دلار جذب کرد. پس از Tabi Chain، استارت‌آپ Lombard ۱۶ میلیون دلار سرمایه جذب کرد.

Lombard به منظور یکپارچه‌سازی بیت کوین در فضای امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) تلاش می‌کند. دور تأمین مالی آن توسط Polychain Capital رهبری شد و با مشارکت Okx، Bitget، Nomad، Foresight Ventures و ABCDE و دیگران همراه بود. شرکت Prodia مستقر در آتلانتا، که در شبکه‌های توزیع شده GPU برای راه‌حل‌های استنتاج هوش مصنوعی تخصص دارد، ۱۵ میلیون دلار در دور بذر سرمایه جذب کرد.

دور تأمین مالی Prodia توسط Dragonfly Capital رهبری شد و همچنین با مشارکت Hashkey Capital، Web3.com، Index Ventures، Symbolic Capital و Okx Ventures همراه بود. در جایگاه پنجم، Redstone، یک استارت‌آپ بلاک‌ چین که در خدمات اوراکل تخصص دارد، ۱۵ میلیون دلار در دور تأمین مالی سری A در ۲ جولای ۲۰۲۴ (12 تیر 1403) جذب کرد. هر دو شرکت Pi Squared و Astria هر کدام ۱۲.۵ میلیون دلار سرمایه جذب کردند.

Pi Squared بر تسهیل محاسبات قابل تأیید از طریق فناوری دانش صفر (ZK) تمرکز دارد، در حالی که Astria در حال توسعه فناوری بلاک ‌چین ماژولار است. دیگر جذب سرمایه‌های قابل توجه در ماه جولای شامل Sendblocks (۸.۲ میلیون دلار)، Openledger (۸ میلیون دلار)، QED Protocol (۶ میلیون دلار)، Mamori (۵ میلیون دلار)، Compute Labs (۳ میلیون دلار)، Onaji (۲.۵ میلیون دلار) و Nubila Network است که آن نیز ۲.۵ میلیون دلار جذب کرده است.

سرمایه‌گذاری‌های جاری در این پروژه‌ها و استارت‌آپ‌ها نشان‌دهنده افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران مخاطره‌پذیر به پتانسیل فناوری‌های نوظهور است. به طور خاص، موفقیت‌های چشمگیر تأمین مالی 10 شرکت برتر، علاقه فزاینده‌ای به پلتفرم‌هایی که بهبودهای هوش مصنوعی، راه‌حل‌های رمزارزی، فناوری دانش صفر، اوراکل‌ها و دیفای را فراهم می‌کنند، نشان می‌دهد و این ماه روند قدرتمندی برای سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های فناوری ایجاد کرده است.

نظر شما در مورد سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها، هوش مصنوعی و بلاک چین در چهار روز گذشته چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره سرمایه‌گذاری 207 میلیون دلاری در استارتاپ‌های هوش مصنوعی، رمزارزها و بلاک چین در 96 ساعت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.