جک دورسی تصور می‌کند بیت کوین جایگزین دلار آمریکا می‌شود

جک دورسی تصور می‌کند بیت کوین جایگزین دلار آمریکا می‌شود
آنچه در این مقاله میخوانید

جک دورسی (Jack Dorsey)، میلیاردر، آینده‌ای را پیش‌بینی می‌کند که در آن بیت ‌کوین می‌تواند جایگزین دلار آمریکا به عنوان ارز جهانی غالب شود. او سناریویی را می‌بیند که در آن ارزش بیت ‌کوین تا سال ۲۰۳۰ به ۱ میلیون دلار برسد. با تأکید بر طبیعت غیرمتمرکز این ارز دیجیتال، دورسی پتانسیل آن را برای دموکراتیزه کردن سیستم‌های مالی و کاهش وابستگی به نهادهای بانکی سنتی مورد توجه قرار می‌دهد.

جک دورسی پیش‌بینی می‌کند بیت‌ کوین جایگزین دلار آمریکا شود

جک دورسی (Jack Dorsey)، یکی از بنیانگذاران توییتر (که اکنون به X تغییر نام داده) و مدیر عامل شرکت بلاک (Block) (که قبلاً با نام اسکوئر (Square) شناخته می‌شد)، دیدگاه‌های برجسته‌ای در مورد پتانسیل بیت ‌کوین برای جایگزینی دلار آمریکا بیان کرده است. او در یک رویداد اخیر در ایتالیا توضیح داد که به مرور زمان، مردم به ارزش و قدرت بیت‌ کوین پی خواهند برد که او آن را به عنوان یک جایگزین ممکن برای دلار آمریکا در نظر می‌گیرد. دورسی اظهار داشت:

“این مسئله زمان خواهد برد، اما کم‌کم مردم به ارزش این سیستم و دلیل قدرتمندی آن پی می‌برند و این که چرا می‌تواند مکمل یا جایگزین دلار آمریکا شود که بر همه چیز حکمفرمایی می‌کند و در حال حاضر با یوان چین به چالش کشیده شده است.”

او توضیح داد که دلار آمریکا و یوان چین “دو ارزی هستند که ارزش پول شما را کنترل می‌کنند و شما آن‌ها را انتخاب نمی‌کنید، در حالی که با بیت‌ کوین کنترل بیشتری دارید و آزادی بیشتری در اطراف آن دارید.”

مدیر عامل شرکت بلاک (Block) در ماه مه پیش‌بینی کرد که قیمت بیت‌ کوین تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند به ۱ میلیون دلار برسد. این پیش‌بینی تا حدی به دلیل پیشرفت‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی است که شرکت بلاک در فناوری بیت‌ کوین انجام می‌دهد. او تأکید کرد که طبیعت غیرمتمرکز بیت ‌کوین سطحی از آزادی را فراهم می‌کند که ارزهای فیات سنتی نمی‌توانند ارائه دهند. دیدگاه خوش‌بینانه او بازتاب‌دهنده اعتقادی است که با درک و پذیرش بیشتر بیت‌ کوین توسط مردم، نقش آن در سیستم مالی جهانی به طور فزاینده‌ای اهمیت خواهد یافت.

با این حال، همه با اقدامات دورسی موافق نیستند. در روز شنبه، بروس فنتون (Bruce Fenton)، رئیس Watchdog Capital، از دورسی به دلیل تسهیل سانسور گسترده، به ویژه پیش از تصاحب تسلا توسط ایلان ماسک (Elon Musk)، انتقاد کرد. فنتون چنین استدلال کرد که اقدامات دورسی، از جمله ممنوعیت رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، دونالد ترامپ (Donald Trump)، و سانسور اطلاعات، با ارزش‌های آزادی و غیرمتمرکز بودن بیت‌ کوین در تضاد است. بر عکس، پیر روچارد (Pierre Rochard) از Riot Platforms از دورسی دفاع کرد و به مشارکت‌های مثبت او در توسعه بیت ‌کوین اشاره کرد. این بحث تنش‌ها را درباره نفوذ فردی در اکوسیستم غیرمتمرکز بیت‌ کوین تشدید کرد.

نظر شما در مورد پیش‌بینی جک دورسی برای بیت کوین چیست و آیا فکر می‌کنید بیت کوین جایگزین دلار آمریکا خواهد شد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره جک دورسی تصور می‌کند بیت کوین جایگزین دلار آمریکا می‌شود بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.