طلا گزینه‌ای برای سرمایه گذاری نیست – طلا پول سالم است

طلا گزینه‌ای برای سرمایه گذاری نیست - طلا پول سالم است
آنچه در این مقاله میخوانید

همه از انتقادات وارن بافت (Warren Buffet) نسبت به طلا آگاه هستند. او می‌گوید که طلا بازدهی ندارد و بنابراین هیچ شانسی برای افزایش ثروت او ندارد. خب، در حالی که او در گفتن این که طلا بازدهی ندارد حق دارد، اما در نتیجه‌گیری در مورد این که طلا هیچ تأثیری در افزایش ثروت ندارد، اشتباه می‌کند. به نمودار زیر نگاه کنید:

عملکرد سالانه طلا

اجازه دهید این‌گونه بیان کنم: از سال ۲۰۰۰، ارزش طلا در ارزهای اصلی حدود ۶۴۰ درصد افزایش یافته است. برای درک مفهوم طلا، نیازی به پیچیده کردن موضوع نیست. اگر یک اونس طلا بخرید و آن را به مدت ۲۰ سال نگه دارید، در نهایت با یک اونس طلا مواجه خواهید شد. البته قیمت دلار تغییر کرده است، اما این مشکل طلا نیست؛ بلکه مشکل دلار است. برای دریافت بازدهی، باید ریسک کنید. اما با طلا، ریسک کجاست؟ هیچ ریسک سررسیدی وجود ندارد، چون طلا در بیست سال به طلا تبدیل نخواهد شد، آن طلا است و طلا خواهد ماند. هیچ ریسک طرف مقابلی وجود ندارد (تمرکز ما بر طلای فیزیکی در مالکیت مستقیم، کاملاً بیمه‌شده و به‌طور ایمن ذخیره‌شده است؛ هیچ ابزار مالی دخیل نیست). شما نیازی به تکیه بر وعده یک طرف ثالث که گاهی اوقات ناتوان در پرداخت است، ندارید. اگر آن را دارید، شما مالک آن هستید. هیچ ریسک کالایی/ ناخالصی وجود ندارد. شما طلای با کیفیت خریداری می‌کنید و همین.

یک تعریف کلاسیک از پول معمولاً شامل سه بخش است: وسیله مبادله، ذخیره ارزش و واحد حساب. وقتی هر سه معیار برآورده شوند، شما نوعی پول دارید. البته، اقتصاددانان دوست دارند وارد بحث‌های فنی‌تر شوند و درباره نسخه‌های محدود یا گسترش‌یافته عرضه پول صحبت کنند، اما بیایید وقتمان را با تعاریف آکادمیک هدر ندهیم. من قصد دارم در مقالات بعدی بیشتر به این موضوع بپردازم.

پشت هر شکل از پول معتبر باید یک پشتوانه واقعی وجود داشته باشد، و از گذشته‌های دور، این پشتوانه بیشتر اوقات طلا بوده است. از سال ۱۹۷۱، این پشتوانه واقعی دیگر وجود ندارد، که از آن زمان تاکنون قدرت خرید تقریباً تمام ارزهای کاغذی را کاهش داده است.

اینجاست که به نقطه اول بازمی‌گردیم:

طلا پولی معتبر است، چون هیچ ریسک سرمایه‌گذاری ندارد. طلا پول معتبر است، چون نمایانگر پایدارترین شکل پول است که بشریت تا کنون داشته است. طلا پول معتبر است، چون نمی‌توان آن را به دلخواه افزایش داد و تخریب کرد، مانند پول کاغذی اعتباری که دولت‌ها سعی می‌کنند به عنوان ارز پایدار به مردم ارائه دهند. طلا پول معتبر است، چون به شدت نقدشونده است و بدون ریسک طرف مقابل از ارزش ثروت شما محافظت می‌کند.

دیدگاه خود را درباره طلا گزینه‌ای برای سرمایه گذاری نیست – طلا پول سالم است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.