افزایش هزینه‌های برق شرکت‌های استخراج بیت کوین را از پاراگوئه به آرژانتین سوق می‌دهد

افزایش هزینه‌های برق شرکت‌های استخراج بیت کوین را از پاراگوئه به آرژانتین سوق می‌دهد
آنچه در این مقاله میخوانید

افزایش اخیر تعرفه‌های برق که توسط اداره ملی برق پاراگوئه (ANDE) اعمال شده است، شرکت‌های استخراج بیت‌ کوین را به یافتن جایگزین‌هایی در کشورهای همسایه مانند آرژانتین و برزیل سوق داده است. با سرمایه‌گذاری مشترکی که توسط شرکت‌های آرژانتینی و برزیلی صورت گرفته است، اخیراً نیروگاهی ۸ مگاواتی ساخته شده است که هدف آن تولید ۲۰۰ مگاوات تا سال ۲۰۲۶ است، و بر اساس گفته‌های منابع صنعتی، تعداد بیشتری مهاجرت خواهند کرد.

پاراگوئه با خروج استخراج‌کنندگان بیت ‌کوین به دلیل افزایش تعرفه‌های برق مواجه است

پاراگوئه در معرض خطر خالی شدن بخش بزرگی از صنعت استخراج بیت‌ کوین خود قرار دارد. بر اساس گفته‌های منابع صنعتی، افزایش اخیر تعرفه‌های برق برای عملیات استخراج بیت ‌کوین باعث شده است که به دلیل شرایط بهتر در کشورهای دیگر، شرکت‌ها به بازنگری در ماندگاری خود در این کشور بپردازند. منابع صنعتی گزارش داده‌اند که افزایش ۱۴ درصدی ممکن است برای برخی شرکت‌ها که به دنبال جایگزین‌هایی در کشورهایی مانند برزیل و آرژانتین هستند، بیش از حد باشد.

یکی از این پروژه‌ها حاصل سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت‌های آرژانتینی و برزیلی است که اکنون در منطقه زاپالا در آرژانتین مستقر خواهد شد تا از مشوق‌های انرژی برای شرکت‌های مستقر در آنجا بهره‌مند شود. سرمایه‌گذاری مشترک بین “استخراج زاپالا” (Zapala Mining) و “پاتاگونیا ۳۶۰” (Patagonia 360) به دنبال بهره‌برداری از امکانات استخراج بیت‌ کوین با استفاده از روش‌های استخراج انرژی غیرمتعارف در واکا موئرتا (Vaca Muerta)، یکی از بزرگترین میدان‌های نفتی در آرژانتین، خواهد بود.

این پروژه به دنبال رسیدن به تولید ۲۰۰ مگاوات تا سال ۲۰۲۶ است و از ماه اکتبر با ۸ مگاوات شروع می‌کند. با این حال، این تنها پروژه‌ای نیست که پس از افزایش اخیر تعرفه‌ها به دنبال مهاجرت به کشورهای دیگر است. فرناندو آریولا (Fernando Arriola)، رئیس اتاق فین‌تک پاراگوئه، اعلام کرد که چندین شرکت قبلاً اسناد را برای انتقال کسب‌وکار خود به آرژانتین امضا کرده‌اند.

آریولا اعلام کرد:

“حدود شش نفر از همکاران ما قبلاً قراردادهایی را در آرژانتین به دست آورده‌اند، چون قیمت‌های انرژی در آنجا مقرون به صرفه‌تر است. هزینه‌ها بین ۲۸ تا ۳۷ دلار متغیر است.”

آریولا همچنین ارزیابی کرد که مهاجرت با توجه به شرایط فعلی در پاراگوئه قریب‌الوقوع است و تنها مشکلاتی در واردات تجهیزات استخراج بیت ‌کوین ممکن است مانع آن شود. او تأکید کرد: “فراتر از آن، من به وضوح مهاجرت از پاراگوئه به آرژانتین و برزیل را در شش ماه آینده پیش‌بینی می‌کنیم.”

نظر شما در مورد مهاجرت شرکت‌های استخراج بیت کوین از پاراگوئه به آرژانتین و برزیل چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره افزایش هزینه‌های برق شرکت‌های استخراج بیت کوین را از پاراگوئه به آرژانتین سوق می‌دهد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.