اقتصاد ایالات متحده در حال سرد شدن است

ممکن است اقتصاد ایالات متحده در حال سرد شدن باشد
آنچه در این مقاله میخوانید

افزایش نرخ بیکاری در ژوئن همراه با تجدیدنظرهای نزولی قابل توجه در افزایش مشاغل در ماه‌های آوریل و می، آخرین نشانه‌هایی است که نشان می‌دهد اقتصاد ممکن است تحت نرخ‌های بهره بالای فدرال رزرو کند شود.

اعداد جمعه وزارت کار نشان داد که نرخ بیکاری در ژوئن از 4 درصد در آوریل به 4.1 درصد در ژوئن افزایش یافته است، که برای سومین ماه متوالی 0.1 واحد درصد افزایش یافته است.

در حالی که اقتصاد در اولین برآورد ماه ژوئن 206000 شغل سالم اضافه کرد و در حالی که نرخ بیکاری 4.1 درصدی به صورت مطلق پایین است، اعداد ضعیف‌تر اشتغال در ژوئن نشان‌دهنده مواضع احتیاطی اخیر کمیته تعیین نرخ بهره فدرال رزرو در مورد خطرات آتی است.

فدرال رزرو تابستان گذشته محدوده نرخ بهره پایه خود را بین 5.25 تا 5.5 درصد افزایش داد و آن را در این سطح نگه داشت تا تورم را به هدف سالانه 2 درصدی خود بازگرداند. نرخ بهره بالا برای مبارزه با تورم از طریق کاهش انرژی از اقتصاد و وادار کردن کسب و کارها به ثابت نگه داشتن قیمت‌ها است.

در صورتجلسه فدرال رزرو آمده است: چند شرکت‌کننده به طور خاص تأکید کردند که با عادی شدن بازار کار، تضعیف بیشتر تقاضا ممکن است واکنش بیکاری بیشتری نسبت به گذشته اخیر ایجاد کند که تقاضای کمتر برای نیروی کار نسبتاً بیشتر از طریق فرصت‌های شغلی کمتر احساس می‌شد.

در ماه مه، تعداد فرصت‌های شغلی برای هر فرد بیکار در 1.25 ثابت ماند که از نقطه اوج آن یعنی دو شغل باز برای هر جوینده کار در سال 2022 کاهش یافته است.

رشد دستمزدها در ژوئن کاهش یافت و پس از افزایش 15 سنت در ماه می، با 10 سنت افزایش به 35 دلار در ساعت رسید. به طور سالانه، دستمزدها در ماه ژوئن 3.9 درصد رشد کرد که همچنان بالاتر از تورم است، اما نسبت به 4.1 درصد در ماه مه کاهش یافته است. رشد دستمزدها از زمانی که در مارس 2022 به 5.9 درصد رسید، به طور کلی کاهش یافته است.

با کاهش دستمزد و اشتغال، تورم نیز کاهش یافته است. شاخص قیمت مصرف‌کننده در آوریل و می کاهش یافت، اگرچه بالاتر از محدوده هدف فدرال رزرو در 3.25 درصد قرار دارد.

میزان اشتغال در گزارش خدمات ISM در ماه ژوئن بسیار پایین‌تر از انتظارات بود و به میزان کامل 5 درصد کمتر از ارقام ماه می بود.

کند شدن شرایط کار ممکن است به اثرات کاهشی اقدامات حمایت مالی که توسط کنگره در پی همه‌گیری وضع شده است، مانند 800 میلیارد دلار وام برنامه حمایت از حقوق برای مشاغل کوچک مرتبط باشد.

سازمان امور مالیاتی هنوز 17000 در هفته مطالبات اعتبار مالیاتی ابقای کارکنان خود را دریافت می‌کند، اگرچه یک افشاگر در اوایل امسال به نویسندگان مالیاتی کنگره گفت که 95 درصد از آنها تقلبی هستند.

ریچارد نیل، عضو رده‌بندی کمیته راه و روش مجلس نمایندگان در بیانیه‌ای گفت: این یک ماه دیگر از رشد شغلی خوب در دوران ریاست جمهوری بایدن است.

گروهی رو به رشد از اقتصاددانان بخش خصوصی می‌گویند زمان آن فرا رسیده است که فدرال رزرو نرخ‌های بهره را کاهش دهد و نشانه‌هایی را تشخیص دهد که اقتصاد ممکن است پس از یک دوره طولانی اشتغال و رشد اقتصادی بهتر از حد انتظار در نهایت کند شود.

دیدگاه خود را درباره اقتصاد ایالات متحده در حال سرد شدن است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.