قیمت طلا می‌تواند به 40,000 دلار در هر اونس برسد

قیمت طلا می‌تواند به 40,000 دلار در هر اونس برسد
آنچه در این مقاله میخوانید

اگون فون گریرز (Egon von Greyerz)، بنیان‌گذار Matterhorn Asset Management و Gold Switzerland، دیدگاه‌های خود را به اشتراک گذاشته و نشان داده است که افزایش‌های قابل توجهی در قیمت طلا بر اساس روندهای تاریخی و شرایط اقتصادی کنونی پیش‌بینی می‌شود. او توضیح داد که اگر قیمت طلا به میانگین تاریخی خود نسبت به اوراق قرضه ایالات متحده بازگردد، می‌تواند به ۱۶,۰۰۰ دلار در هر اونس برسد، و حتی بر اساس سطح‌های سال‌های ۱۹۷۹-۸۰ به ۴۰,۰۰۰ دلار در هر اونس برسد.

به گفته اگون فون گریرز، قیمت طلا می‌تواند به طور چشمگیری افزایش یابد

اگون فون گریرز (Egon von Greyerz)، بنیان‌گذار Matterhorn Asset Management AG و Gold Switzerland، در مقاله‌ای که روز دوشنبه در وب‌سایت خود منتشر کرد، به بحث در مورد ارزش‌های احتمالی آینده طلا پرداخت. او پتانسیل افزایش‌های قابل توجه در قیمت طلا را بر اساس روندهای تاریخی و شرایط اقتصادی کنونی بررسی کرد. فون گریرز یک تحلیلگر مالی برجسته است که در حفظ ثروت از طریق فلزات گرانبها تخصص دارد.

این استراتژیست پیشنهاد داد که اگر قیمت طلا به سطح میانگین تاریخی خود نسبت به اوراق قرضه ایالات متحده بازگردد، باید حداقل شش برابر بازنگری شود، که به معنای رسیدن قیمت به حدود ۱۶,۰۰۰ دلار در هر اونس است. او تأکید کرد که این سناریو نشان‌دهنده افزایش قابل توجه ارزش طلا است که از نقش آن به عنوان یک محافظ قابل اعتماد در برابر ناپایداری اقتصادی ناشی می‌شود.

او توضیح داد : “مجموع طلای نگهداری شده توسط ایالات متحده به طور متوسط ۴۰ درصد از اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده بوده است. امروز این رقم تنها ۷ درصد است”، و اظهار داشت:

“اگر قیمت طلا به سطح میانگین برسد، نیاز است که حداقل ۶ برابر بازنگری شود – قیمت طلا باید به ۱۶,۰۰۰ دلار برسد.”

او تأکید کرد : “همچنان که وارد عصر طلایی می‌شویم و کشورهای عضو بریکس (BRICS) به خریدهای خود ادامه می‌دهند و بانک‌های مرکزی اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده را می‌فروشند تا طلا بخرند. هیچ کشور و هیچ بانک مرکزی در آینده دلار را به عنوان دارایی ذخیره نگه نخواهد داشت. طلای فیزیکی تنها دارایی ذخیره مناسب است، همان طور که در طول تاریخ بوده است”.

علاوه بر این، فون گریرز (von Greyerz) امکان رسیدن طلا به سطوح مشاهده شده در سال‌های ۱۹۷۹-۸۰ را بررسی می‌کند. در آن زمان، طلا ۱۴۰ درصد از اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده را به خود اختصاص می‌داد و برای رسیدن به این نسبت در امروز، نیاز است که ۱۹ برابر بازنگری شود، که نشان‌دهنده افزایش قیمت به بیش از ۴۰,۰۰۰ دلار در هر اونس است. او تأکید می‌کند که این افزایش چشمگیر بر اساس سوابق تاریخی و پتانسیل طلا برای بازیابی اهمیت تاریخی خود به عنوان دارایی اصلی ذخیره است. این استراتژیست توضیح داد:

“اگر قیمت طلا به سطح ۱۴۰ درصدی سال‌های ۱۹۷۹-۸۰ برسد، نیاز است که ۱۹ برابر بازنگری شود تا به بیش از ۴۰,۰۰۰ دلار برسد.”

فون گریرز (von Greyerz) همچنین اعلام کرد که قیمت نقره ممکن است دو برابر سریع‌تر از طلا حرکت کند. او توضیح داد که این پیش‌بینی‌های قیمتی به عنوان پیش‌بینی‌های قطعی ارائه نمی‌شوند بلکه به عنوان نتایج ممکن در صورتی که شرایط اقتصادی خاصی برآورده شود، مطرح شده‌اند. او اشاره می‌کند که نقش طلا به عنوان یک محافظ در برابر آشفتگی‌های مالی، آن را به یک جزء حیاتی از استراتژی‌های حفظ ثروت، به ویژه در زمان‌های عدم ثبات اقتصادی، تبدیل می‌کند.

او توصیه کرد: “سرمایه‌گذاران نباید بر اهداف احتمالی برای طلا یا نقره تمرکز کنند. به جای آن، طلا را به عنوان بیمه مالی زندگی در نظر بگیرید که همانند گذشته در طول تاریخ، حداقل دارایی‌های سرمایه‌گذاران را حفظ خواهد کرد و احتمالاً آن‌ها را نیز افزایش خواهد داد.” او در پایان گفت: “به یاد داشته باشید که فقط طلای فیزیکی و نقره را در امن‌ترین خزانه‌ها و مطمئن‌ترین حوزه‌های قضایی نگه دارید.”

نظر شما در مورد پیش‌بینی‌های اگون فون گریرز، استراتژیست، در مورد قیمت طلا چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره قیمت طلا می‌تواند به 40,000 دلار در هر اونس برسد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.