گزارش روزانه بازار فارکس، 9 جولای 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 9 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • قبل از سخنرانی پاول (Powell)، رئیس فدرال ررزو، در کنگره، امروز ارزش سهام آسیایی در طول شب افزایش یافت.
  • نات (Knot)، عضو بانک مرکزی اروپا، در سخنرانی دیروز بیش از حد انتظار رویکردی در جهت کاهش نرخ بهره داشت.
  • جان هاسکل، عضو کمیته سیاست گذاری پولی (MPC)، دیروز بیش از آن چه انتظار می رفت، رویکردی در جهت افزایش نرخ بهره داشت.

اخبار بازار

  • پیش از سخنرانی جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، در کنگره ایالات متحده که امروز برگزار می‌شود، ارزش سهام‌های آسیایی در طول شب افزایش یافتند و نیکی (Nikkei) به اوج‌های جدیدی رسید. با توجه به داده‌های اقتصادی نسبتاً ضعیف و نرخ بیکاری که از پیش‌بینی پایان سال فدرال رزرو فراتر رفته است، انتظار می‌رود که رئیس فدرال رزرو رویکردی در جهت کاهش نرخ بهره را اتخاذ کند. بیانیه‌ای حاکی از کاهش نرخ بهره از پاول منجر به قیمت‌گذاری بیشتر بازار بر اساس احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر خواهد شد، که با انتظارات تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) همخوانی دارد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • در جای دیگر در ایالات متحده، جو بایدن (Joe Biden) علیرغم درخواست‌های گسترده برای خروج او از رقابت، بر تعهد خود برای شرکت در انتخابات ماه نوامبر به عنوان نامزد دموکرات‌ها تأکید کرد. او در حال حاضر در نظرسنجی‌ها از ترامپ عقب است، اما نظرسنجی‌های اخیر بلومبرگ (Bloomberg) نشان داده که در برخی از ایالت‌های کلیدی بهبودهایی داشته است. (بلومبرگ)
  • دیروز، کلاس نات (Klaas Knot)، عضو بانک مرکزی اروپا (ECB)، بیش از آن چه فعالان بازار در ابتدا انتظار داشت، رویکردی در جهت کاهش نرخ بهره را اتخاذ کرد و مسیر احتمالی کاهش نرخ‌های بهره آینده بانک مرکزی اروپا را ترسیم نمود. نات اعلام کرد که جلسه ماه سپتامبر بانک مرکزی اروپا جلسه‌ای خواهد بود که شرایط در آن، واقعاً برای کاهش نرخ بهره فراهم خواهد بود و همچنین اضافه کرد که با انتظارات فعلی بازار برای کاهش نرخ بهره مشکلی ندارد. فعالان بازار در حال حاضر احتمال ۷۵ درصدی برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر و قیمت‌گذاری بر اساس دو کاهش کامل ۲۵ واحد نرخ بهره تا پایان سال را پیش‌بینی می‌کند. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) انتظار دارند که بانک مرکزی اروپا دو بار در ماه‌های سپتامبر و دسامبر امسال و سپس سه بار در سال آینده نرخ بهره خود را کاهش دهد. (تحقیقات بارکلیز)
  • در جای دیگر، جان هاسکل (John Haskell)، عضو کمیته سیاست پولی بانک انگلستان (MPC) در مصاحبه‌ای دیروز لحن جدی‌تری برای افزایش نرخ بهره نسبت به انتظارات را داشت و پیشنهاد کرد که در جلسه بعدی بانک انگلستان به حفظ نرخ‌های بهره در سطح فعلی رأی خواهد داد. او گفت که کمبود نیرو در بازار کار به این معناست که تورم احتمالاً برای مدت زمان طولانی‌تری بالاتر از هدف باقی خواهد ماند و بنابراین ترجیح می‌دهد نرخ‌های بهره را بالا نگه دارد. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) در حال حاضر انتظار دارند که بانک انگلستان نرخ بهره خود را در ماه آگوست ۲۵ واحد کاهش دهد، اما این هفته به دقت به سخنان مقامات بانک انگلستان گوش خواهند داد؛ هوو پیل (Huw Pill)، اقتصاددان ارشد بانک انگلستان، قرار است امروز سخنرانی کند. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 9 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.