مهاجران ونزوئلایی در سال 2023 با استفاده از رمزارز بیش از 460 میلیون دلار حواله ارسال کردند

مهاجران ونزوئلایی در سال 2023 با استفاده از رمزارز بیش از 460 میلیون دلار حواله ارسال کردند
آنچه در این مقاله میخوانید

جمعیت مهاجران ونزوئلایی که اکنون بیش از ۷ میلیون نفر است، از ارزهای دیجیتال برای ارسال بیش از ۴۶۰ میلیون دلار حواله به کسانی که در کشور باقی مانده‌اند، استفاده کرده‌اند. بر اساس گزارش چینالیسیس (Chainalysis)، ۳۰ درصد از خانوارهای ونزوئلایی در سال ۲۰۲۳ نوعی حواله دریافت کرده‌اند که ۹ درصد از آن‌ها از ارزهای دیجیتال به عنوان راهکارهای مؤثر برای رسیدن به دریافت‌کنندگان استفاده کرده‌اند.

مهاجران ونزوئلایی تقریباً ۱۰ درصد از حواله‌های خود را با استفاده از رمز ارزها ارسال کردند

همچنان که مهاجران به طور مداوم پول برای عزیزانشان ارسال کرده‌اند، حواله‌ها به یک راه نجات برای ونزوئلایی‌هایی که در کشور باقی مانده‌اند تبدیل شده‌اند. بر اساس داده‌های پلتفرم هماهنگی بین‌سازمانی برای پناهندگان و مهاجران از ونزوئلا که اخیراً توسط بلومبرگ بررسی شده، بیش از ۷.۷ میلیون ونزوئلایی به دنبال شرایط اقتصادی بهتر به سایر نقاط مهاجرت کرده‌اند.

این مهاجران در سال ۲۰۲۳ عمدتاً با استفاده از واسطه‌های غیررسمی که حساب‌های بانکی در کشورهای مبدا و ونزوئلا دارند، بیش از ۵.۵ میلیارد دلار حواله ارسال کرده‌اند. این ارقام ونزوئلا را به یکی از بزرگترین کشورهای دریافت‌کننده حواله در آمریکای جنوبی تبدیل می‌کند. چینالیسیس اعلام کرد که ۹ درصد، یا بیش از ۴۶۱ میلیون دلار، از این حواله‌ها با استفاده از زیرساخت‌های ارز دیجیتال به دست ونزوئلایی‌ها رسیده است.

بیش از ۳۰ درصد از خانوارهای ونزوئلایی از طریق حواله‌ها کمک دریافت می‌کنند و انتظار می‌رود این میزان افزایش یابد. به گفته مانوئل اوروزکو (Manuel Orozco)، مدیر برنامه مهاجرت، حواله‌ها و توسعه در دیالوگ بین‌آمریکایی (Inter-American Dialogue)، تعداد ونزوئلایی‌هایی که از حواله‌ها استفاده می‌کنند، حداقل ۵۰ درصد افزایش یافته است. او ارزیابی کرد: “این میزان بالاتر از این رقم نیست چون بقیه مهاجران هنوز توانایی ارسال پول را ندارند.”

ونزوئلایی‌ها به دنبال ارزهای دیجیتالی با کارمزد انتقال پایین هستند تا این حواله‌ها را به افراد آشنا با فناوری در کشور ارسال کنند، افرادی که پس از آن، از استیبل ‌کوین‌هایی مانند تتر (USDT) برای ذخیره‌سازی آن‌ها استفاده می‌کنند و در بازارهای همتا به همتا (peer-to-peer) آن‌ها را به بولیوار، ارز ملی، تبدیل می‌کنند. همچنین، برخی فروشگاه‌ها این استیبل‌ کوین‌ها را می‌پذیرند، که به این ترتیب، می‌توانند مستقیماً آن‌ها را برای خرید مواد غذایی و سایر کالاها خرج کنند.

ونزوئلا یکی از کشورهای آمریکای جنوبی با بالاترین نرخ پذیرش ارزهای دیجیتال بوده است. حتی شرکت‌های دولتی مانند شرکت نفت دولتی PDVSA نیز از استیبل‌ کوین‌ها برای تسویه پرداخت‌ها استفاده می‌کنند و از مشکلات ناشی از تحریم‌های غربی عبور می‌کنند.

نظر شما در مورد استفاده روزافزون مهاجران ونزوئلایی از رمزارز برای ارسال حواله چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره مهاجران ونزوئلایی در سال 2023 با استفاده از رمزارز بیش از 460 میلیون دلار حواله ارسال کردند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.