تمایل پاول به کاهش نرخ بهره

پاول: داده‌های اخیر تورم اعتماد را در مسیر 2 درصد افزایش داده است
آنچه در این مقاله میخوانید

به نظر می‌رسد که در آرزوی فدرال رزرو برای به حرکت درآوردن اقتصاد به تعادل بهتر و در نتیجه کاهش تورم به سمت هدف 2 درصد، پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

اگر داده‌ها در جهتی حرکت کنند، انتظار می‌رود پتانسیل کاهش نرخ بهره در سپتامبر در ایالات متحده بیشتر شود.

در شهادت کتبی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در مورد سیاست‌های پولی به سنای ایالات متحده، او کمی بیشتر از ریسک دو طرفه صحبت می‌کند. او اذعان می‌کند که داده‌های سه ماهه اول به آنها اطمینان زیادی در بازگشت تورم به هدف نمی‌دهد، اما با این حال، آخرین قرائت‌های مربوط به تورم پیشرفت کمی را نشان می‌دهد و داده‌های خوب بیشتر، اطمینان ما را تقویت می‌کند که تورم به‌طور پایدار به سمت هدف حرکت می‌کند.

موضع سیاست پولی به عنوان محدود کننده توصیف می‌شود و به تعادل بهتر اقتصاد کمک می‌کند و بر تورم فشار نزولی وارد می‌کند. او بیان می‌کند که کاهش محدود سیاست‌ها خیلی زود یا بیش از حد می‌تواند پیشرفت تورم را متوقف کند، اما در عین حال پیشنهاد می‌کند که تورم بالا تنها خطری نیست که ما با آن روبرو هستیم.

کاهش محدودیت‌های سیاستی خیلی دیر یا خیلی کم می‌تواند به‌طور بی‌رویه اقتصاد را تضعیف کند.

تورم اصلی 0.2% ماه به ماه یا کمتر خواهد بود. نرخی که برای رساندن تورم سالانه به هدف 2% لازم است.
نرخ بیکاری که در حال حاضر از 3.4 درصد به 4.1 درصد رسیده است تا به 4.3 درصد برسد.
رشد مخارج مصرف‌کننده که از نرخ سالانه 3 درصدی در 2 ماهه 2023 به 1.6 درصد در سه ماهه اول 2024 کاهش یافته است، کاهش بیشتری پیدا کرده است.

چنین نتایجی باید به فدرال رزرو این اطمینان را بدهد که اقتصاد در مسیر فرود نرم قرار دارد و آنها می‌توانند موضع سیاست خود را به سمت بی‌طرفی نزدیک‌تر کنند.

دیدگاه خود را درباره تمایل پاول به کاهش نرخ بهره بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.