چین برای دومین ماه متوالی خرید طلا را متوقف کرد

چین برای دومین ماه متوالی خرید طلا را متوقف کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک خلق چین (PBOC)، بانک مرکزی چین، برای دومین ماه متوالی خرید طلای خود را متوقف کرده و ذخایر خود را در 72.8 میلیون اونس تروا ثابت نگه داشته است. این توقف به یک روند 18 ماهه از خرید مستمر طلا که از نوامبر 2022 آغاز شده بود و به افزایش بی‌سابقه قیمت‌های طلا کمک کرده بود، پایان می‌دهد.

بانک خلق چین پس از 18 ماه خرید مستمر، انباشت طلای خود را متوقف کرد

به گزارش شورای جهانی طلا (World Gold Council)، بانک خلق چین (PBOC)، بانک مرکزی چین، در ماه ژوئن برای دومین ماه متوالی تصمیم گرفت ذخایر طلای خود را افزایش ندهد. دارایی‌های طلای این بانک در پایان ماه در همان سطح 72.8 میلیون اونس تروا باقی ماند و داده‌های رسمی نشان می‌دهد که ذخایر طلای چین معادل 2,264 تن است.

بانک مرکزی چین در ماه مه انباشت طلای خود را متوقف کرد و به روند 18 ماهه از خریدهای مداوم ماهانه که از نوامبر سال 2022 آغاز شده بود و به افزایش بی‌سابقه قیمت‌های طلا کمک کرده بود، پایان داد. این تصمیم برای توقف روند خرید ذخایر طلا ممکن است تحت تأثیر چندین عامل باشد. تحلیلگران بازار پیشنهاد می‌کنند کهبانک خلق چین ممکن است به دلیل نوسانات قیمت جهانی طلا که تغییرات قابل توجهی نشان داده است، در حال تنظیم استراتژی خود باشد. علاوه بر این، شرایط اقتصادی داخلی مانند تورم و نرخ رشد نیز ممکن است بر استراتژی این بانک تأثیر بگذارد.

برخی تحلیلگران گمان می‌کنند که علیرغم توقف رسمی روند خرید، چین ممکن است به دلیل قیمت‌های فعلی بالا، همچنان به طور مخفیانه به خرید طلا ادامه دهد. اخیراً، کریستوفر وکیو (Christopher Vecchio)، رئیس معاملات آتی و فارکس در تِیستی‌لایو (Tastylive)، در مصاحبه‌ای با کیتکو نیوز (Kitco News)، به داده‌های منطقه‌ای اشاره کرد که خریدهای طلای چین در اواخر ماه ژوئن را نشان می‌دهد. وکیو همچنین اعلام کرد که در حالی که تقاضای بانک‌های مرکزی همچنان به حمایت از طلا ادامه می‌دهد، دیگر بر قیمت آن در بازار مانند اوایل سال اثر نمی‌گذارد و توجه فعالان بازار اکنون به سمت سیاست پولی فدرال رزرو معطوف شده است.

نظر شما در مورد تصمیم چین برای توقف انباشت طلا چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره چین برای دومین ماه متوالی خرید طلا را متوقف کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.