مدیر عامل صرافی سنگاپور در مورد آینده فهرست‌های رمزارزها صحبت می‌کند

مدیر عامل صرافی سنگاپور در مورد آینده فهرست‌های رمزارزها صحبت می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

لو بون چیه (Loh Boon Chye)، مدیرعامل بورس سنگاپور (Singapore Exchange – SGX)، دیدگاه‌های خود را در مورد این که آیا بزرگ‌ترین بورس سنگاپور فهرست‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال را ارائه خواهد داد، به اشتراک گذاشته است. این مدیر اجرایی بر نیاز به یک اکوسیستم پایدار تأکید می‌کند و می‌گوید: “این واقعاً به معنی تقاضا است، این واقعاً به معنی حکمرانی است، این واقعاً به معنی ساختار است.” به‌رغم روندهای جهانی و فشارهای نهادی، لو تصریح می‌کند که شرایط فعلی برای چنین فهرست‌هایی در سنگاپور مساعد نیست.

مدیرعامل SGX بر احتیاط در فهرست کردن رمزارزها تأکید می‌کند

بورس سنگاپور (Singapore Exchange – SGX)، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بورس سنگاپور، به‌دقت شرایط لازم برای فهرست کردن ارزهای دیجیتال بر روی پلتفرم خود را ارزیابی می‌کند. لو بون چیه (Loh Boon Chye)، مدیرعامل، در مصاحبه‌ای در کنفرانس رویترز نکست (Reuters NEXT)، وضعیت فعلی و ملاحظات آینده برای چنین فهرست‌هایی را مورد بحث قرار داد.

زمانی که از لو درباره پتانسیل فهرست کردن ارزهای دیجیتال سؤال شد، او پاسخ داد: “در حال حاضر نه.” او اضافه کرد: “احساس می‌کنم که در این مقطع زمانی، اکوسیستم برای چنین محصولاتی در سنگاپور آماده نیست.” این مدیر اجرایی اظهار داشت:

“فکر می‌کنم برای هر راه‌اندازی محصول جدید، لازم است که این محصول پشتیبانی یک اکوسیستم پایدار را داشته باشد … این واقعاً به معنای تقاضا است، این واقعاً به معنای حکمرانی است، این واقعاً به معنای ساختار است.”

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اوایل امسال صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین (ETFs) را در فهرست بورس‌های ایالات متحده تایید کرد که این اتفاق یک نقطه عطف مهم برای صنعت ارزهای دیجیتال بود و باعث توسعه‌های مشابه در سراسر جهان شد. در ماه آوریل، آسیا اولین ETFs اسپات ارز دیجیتال خود را با فهرست کردن ETF های بیت‌کوین و اتر در هنگ کنگ معرفی کرد.

نهاد نظارتی اوراق بهادار ایالات متحده در حال حاضر در حال تایید ETF های اسپات اتر است. با تایید فرم 14B-4 برای 8 صادرکننده در ماه مه، قبل از راه‌اندازی این صندوق‌ها، اکنون این رگولاتور با صادرکنندگان بر روی بیانیه‌های ثبت‌نام کار می‌کند.

بورس سنگاپور (SGX) تحت فشار سرمایه‌گذاران نهادی و گروه‌های صنعتی برای جذب لیست‌های شرکت‌های با رشد بالا قرار گرفته است. این بورس با چالش‌های مربوط به نقدینگی کم و ارزش‌گذاری پایین به دلیل پایگاه محدود سرمایه‌گذاران خرده‌فروش مواجه است. با وجود این مسائل، SGX یک کسب‌وکار قوی در زمینه مشتقات آسیایی ایجاد کرده و همچنان یک مکان فهرست‌گذاری جهانی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات باقی مانده است. در نیمه اول سال مالی ۲۰۲۴، SGX سود خالص 281.6 میلیون دلار سنگاپور (208.70 میلیون دلار آمریکا) را گزارش کرد که ۱ درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشت. تا پایان ماه ژوئن، SGX دارای ۶۲۳ اوراق بهادار لیست‌شده با ارزش بازار ترکیبی 792.93 میلیارد دلار سنگاپور بود.

در حالی که SGX به محدودیت‌های فعلی اذعان دارد، همچنان نسبت به امکانات آینده برای لیست‌گذاری ارزهای دیجیتال پذیرا است. لو بون چیه (Loh Boon Chye) توضیح داد:

“شما هرگز نمی‌گویید هرگز، با گذشت زمان و با گردهم آمدن اکوسیستم، ما همیشه به عنوان نوآورترین بورس یا پلتفرم در جهان شناخته می‌شویم.”

نظر شما در مورد رویکرد محتاطانه SGX به فهرست رمز ارزها چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره مدیر عامل صرافی سنگاپور در مورد آینده فهرست‌های رمزارزها صحبت می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.