تحلیلگر بلومبرگ چه نظری در مورد مهلت ETF سولانا برای تأیید و تأثیر انتخابات بر آن دارد؟

تحلیلگر بلومبرگ چه نظری در مورد مهلت ETF سولانا برای تأیید و تأثیر انتخابات بر آن دارد؟
آنچه در این مقاله میخوانید

یک تحلیلگر ارشد ETF در بلومبرگ می‌گوید که آخرین مهلت برای تایید صندوق‌های قابل معامله (ETFs) سولانا توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تا اواسط مارس سال 2025 خواهد بود. او تأکید کرد که انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر نقش مهمی در تایید این صندوق‌ها خواهد داشت.

تحلیلگر ارشد بلومبرگ تأثیر سیاسی بر ETFهای سولانا را بررسی می‌کند

اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، یک تحلیلگر ارشد ETF در بلومبرگ، دیدگاه خود را در مورد احتمال تایید صندوق‌های قابل معامله (ETFs) سولانا توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به اشتراک گذاشته و به تاریخ‌های کلیدی و پیامدهای سیاسی اشاره کرده است.

او روز چهارشنبه در پلتفرم شبکه اجتماعی X توضیح داد که تأیید  ETFهای سولانا با مهلت نهایی در اواسط مارس سال 2025 مواجه هستند. با این حال، او خاطرنشان کرد که مهمترین تاریخ در ماه نوامبر است که احتمالاً به انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده اشاره دارد. بالچوناس پیشنهاد می‌کند که نتیجه این انتخابات به شدت بر چشم‌انداز این ETFها تأثیر خواهد گذاشت. او معتقد است که اگر جو بایدن (Joe Biden) دوباره انتخاب شود، این ETFها احتمالاً ” در بدو ورود مرده ” (DOA) خواهند بود. بالچوناس اشاره می‌کند که بالعکس، اگر دونالد ترامپ (Donald Trump) برنده شود، تایید ETFهای سولانا محتمل‌تر می‌شود. او نوشت:

“به نظر می‌رسد که ETFهای سولانا مهلت نهایی اواسط مارس سال 2025 را خواهند داشت. اما بین اکنون و آن زمان مهمترین تاریخ در ماه نوامبر است. اگر بایدن برنده شود، این ETFها احتمالاً در بدو ورود مرده خواهند بود. اگر ترامپ برنده شود، هر چیزی ممکن است.”

دولت بایدن رویکرد محتاطانه‌ای نسبت به ارزهای دیجیتال اتخاذ کرده است، به طوری که مقامات کلیدی همچون جانت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری، و گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، نگرانی‌هایی در مورد تقلب احتمالی، دستکاری بازار و فعالیت‌های غیرقانونی مطرح کرده‌اند. این رویکرد محتاطانه منجر به بررسی‌های دقیق‌تر و اقدامات نظارتی علیه صنعت کریپتو شده است. علاوه بر این، بایدن اخیراً قطعنامه‌ای را که هدف آن لغو قوانین جنجالی کریپتو در SAB 121 بود، وتو کرد. در مقابل، دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس‌جمهور سابق و نامزد فعلی ریاست‌جمهوری، وعده داده است که “رئیس‌جمهور رمزارزها” شود. او قول داده است که به سیاست‌های ضد کریپتوی بایدن پایان دهد، از استخراج بیت‌کوین حمایت کند و مانع از راه‌اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) توسط فدرال رزرو شود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در ماه ژانویه تأییدیه‌هایی برای ETFهای اسپات بیت‌کوین صادر کرد که لحظه‌ای مهم در ادغام ارزهای دیجیتال با امور مالی سنتی محسوب می‌شود. بر اساس این تصمیم، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) اکنون در حال ارزیابی ETFهای مشابه برای اتر است. تاکنون، این کمیسیون فرم‌های 19b-4 را برای 8 ETF اسپات اتر تأیید کرده و با ناشران برای نهایی کردن ثبت‌نام S-1 (Registration Statement) همکاری می‌کند که برای راه‌اندازی این ETFها لازم است. گری گنسلر (Gary Gensler) اخیراً اظهار داشته که انتظار دارد ETFهای اتر در تابستان امسال معرفی شوند.

دو ناشر، وان‌اک (Vaneck) و 21شیرز (21shares)، درخواست‌هایی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای معرفی ETFهای سولانا (Solana) ارائه کرده‌اند. علاوه بر این، 3iq Digital Asset Management اعلام کرده که صندوق سولانای آن، دفترچه مقدماتی برای عرضه اولیه عمومی در کانادا ارائه کرده است. این صندوق امیدوار است که اولین محصول قابل معامله در بورس (ETP) سولانا در آمریکای شمالی باشد.

نظر شما در مورد تأثیر احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده بر ETF های سولانا چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیلگر بلومبرگ چه نظری در مورد مهلت ETF سولانا برای تأیید و تأثیر انتخابات بر آن دارد؟ بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.