گزارش روزانه بازار فارکس، 11  جولای 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 11 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پیش از انتشار داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ایالات متحده، ارزش سهام آسیایی امروز افزایش یافت.
  • تولید ناخالص داخلی (GDP) بریتانیا بیش از انتظار فعالان بازارها رشد کرد و در ماه می 0.4 درصد افزایش داشت.
  • بانک کره در طول شب نرخ بهره خود را حفظ کرد.

اخبار بازار

  • پیش از انتشار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آمریکا، ارزش سهام آسیایی در شب گذشته افزایش یافت و قراردادهای آتی S&P500 پس از رسیدن به رکوردهای جدید امروز ثابت ماند. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) هم‌راستا با انتظارات عموم بود و پیش‌بینی می‌کند که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) مربوط به کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی آمریکا با نرخ ۰.۲ درصد نسبت به ماه گذشته (m/m) منتشر شود، که این کمترین افزایش ماه به ماه (MoM) از ماه آگوست خواهد بود و این رقم باید اعتماد کمیته فدرال بازار باز (FOMC) را برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر تقویت کند. تیم تحقیقات همچنین به اهمیت داده‌های بازار کار، مانند مطالبات اولیه برای بیمه بیکاری، اشاره می‌کنند و احتمال می‌دهند که یک روند نزولی شگفت‌انگیز در این داده‌ها باعث کاهش ارزش دلار آمریکا (USD) شود. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • بر اساس داده‌هایی که صبح امروز منتشر شد، تولید ناخالص داخلی (GDP) بریتانیا در ماه مه ۰.۴ درصد رشد داشته در حالی که تنها ۰.۲ درصد رشد نسبت به ماه گذشته (m/m) انتظار می‌رفت. انتشار این داده‌ها بالاتر از حد انتظار به دلیل بازگشت قوی‌تر از انتظار در بخش ساخت و ساز بود که پس از یک دوره ضعف، با رشد ۱.۹ درصد نسبت به ماه گذشته (m/m) پیشرفت کرد. تولید صنعتی کمتر از پیش‌بینی‌های تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) رشد کرد و تنها ۰.۲ درصد افزایش یافت. در کل، این داده‌ها به داستان مثبت پس از انتخابات بریتانیا افزوده و پوند انگلیس (GBP) نیز به همین ترتیب واکنش نشان داده است، به طوری که ارزش جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) از سطح کلیدی ۱.۲۸۵۰ عبور کرده است. (تحقیقات بارکلیز)
  • روز گذشته در بریتانیا، هوو پیل (Huw Pill)، عضو کمیته سیاست پولی (MPC)، نیز در مقابل احتمال کاهش نرخ بهره بانک انگلیس (BOE) در ماه آگوست مقاومت کرد و نگرانی‌های خود را درباره پایداری فعلی تورم ابراز کرد. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) همچنان انتظار دارند که یک کاهش ۲۵ واحدی (bps) در ماه آگوست صورت گیرد، هرچند فعالان بازار اکنون تنها ۱۳ واحد کاهش نرخ بهره را برای آن نشست در نظر گرفته است. (تحقیقات بارکلیز)
  • در جای دیگر، بانک کره (Bank of Korea) نرخ بهره خود را شب گذشته بدون تغییر نگه داشت که تقریباً مطابق با انتظارات بازار بود، اگرچه کمیته سیاست پولی (MPC) و بیانیه آن تا حدودی بیشتر از حد انتظار موضعی در جهت افزایش نرخ بهره داشتند. ریه (Rhee)، رئیس این بانک، اظهار داشت که انتظارات فعلی فعالان بازار برای کاهش نرخ‌ها تا حدودی بیش از حد است. این امر باعث افزایش ارزش وون کره (KRW) شد و در حال حاضر نرخ مبادله دلار به وون (USD/KRW) زیر سطح کلیدی 1380 معامله می‌شود. همچنین انتظار می‌رود بانک مالزی (Bank of Malaysia) نرخ بهره خود را در جلسه امروز بدون تغییر نگه دارد. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 11  جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.