بانک روسیه در مورد شرایط مقررات آتی استیبل کوین بحث می‌کند

بانک روسیه در مورد شرایط مقررات آتی استیبل کوین بحث می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک مرکزی روسیه شرایطی را که باید در هنگام تنظیم مقررات استفاده از استیبل ‌کوین‌ها برای افراد و شرکت‌های روسی در نظر گرفته شود، مورد توجه قرار داده است. این بانک اعلام کرده است که قبل از تصویب هرگونه مقررات، باید یک مطالعه جامع از این دارایی‌ها و مشورت با بازیگران مربوطه بازار و جامعه پیرامون آن‌ها انجام شود.

بانک مرکزی روسیه فرآیند تنظیم مقررات استیبل ‌کوین‌ها را ارزیابی می‌کند

بانک مرکزی روسیه دستورالعمل‌هایی را برای فرآیند تصویب مقررات استیبل‌ کوین‌ها ارائه کرده است. این بانک اعلام کرده است که قبل از صدور قانون قطعی برای رگوله‌سازی استفاده از این دارایی‌ها، نیاز به درک بیشتری از این دارایی‌ها و ارتباط با نیروهای بازار که قصد بهره‌برداری از آن‌ها را دارند، دارد.

به گزارش تاس، این نهاد رگولاتور اظهار داشته است:

“روش‌های تنظیم مقررات آینده نیازمند مطالعه کامل و جامع و بحث با مقامات عمومی مربوطه، شرکت‌کنندگان بازار و جامعه کارشناسی است.”

همچنین، این بانک اعلام کرد که در کشور رویکردهای مختلفی برای تنظیم مقررات استیبل ‌کوین‌ها وجود دارد، به طوری که برخی به دنبال اعمال قوانین خاصی هستند که با قوانین پیشنهادی برای سایر ارزهای دیجیتال متفاوت است. با این حال، این نهاد رگولاتور اذعان می‌کند که هنوز هیچ اجماع بین‌المللی در این زمینه وجود ندارد و روند جهانی تنظیم مقررات عمومی‌تر احتمالاً غالب خواهد شد.

با این وجود، بانک مرکزی روسیه در یک موضوع مصمم است: اجازه ندهد استیبل‌ کوین‌ها به عنوان ابزارهای پرداخت مالی مانند ارز ملی مورد استفاده قرار گیرند و استفاده از آن‌ها بین شهروندان روسی را “غیرقابل قبول” می‌داند. در این راستا، این بانک تأکید کرد که تنها ابزار پرداخت در کشور، روبل روسیه است.

این به این دلیل است که بانک مرکزی روسیه بر این باور است که اجرای استیبل ‌کوین‌ها “در پرداخت‌های داخلی با خطرات بزرگی برای ثبات قیمت و مالی همراه است.” همان طور که وزارت دارایی روسیه نیز تأیید کرده است، گزارش‌های محلی نشان می‌دهد که فرآیند تنظیم مقررات در حال حاضر در حال انجام است.

حتی در مواجهه با تحریم‌های غربی، استیبل‌ کوین‌ها ممکن است به بخشی مهم از سیستم پرداخت روسیه برای انجام تراکنش‌ها به دلار تبدیل شوند. الویرا نابیولینا (Elvira Nabiullina)، رئیس بانک مرکزی روسیه، اخیراً به اهمیت راه‌حل‌های فناوری ارزهای دیجیتال در مبارزه با اعمال تحریم‌های بین‌المللی اشاره کرده و اظهار داشت که این تحریم‌ها “فرصت‌هایی برای طرح‌هایی که قبلاً وجود نداشتند” ایجاد می‌کنند.

نظر شما در مورد موضع بانک روسیه در مورد رگوله ساختن استیبل کوین ها چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بانک روسیه در مورد شرایط مقررات آتی استیبل کوین بحث می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.