تورم ایالات متحده با کاهش 0.1 درصدی در ماه ژوئن کاهش یافت

تورم ایالات متحده با کاهش 0.1 درصدی در ماه ژوئن کاهش یافت
آنچه در این مقاله میخوانید

شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده (CPI) در ماه ژوئن ۰.۱ درصد کاهش یافت. این کاهش، که عمدتاً به دلیل کاهش قیمت بنزین بود، نرخ تورم سالانه را به پایین‌ترین سطح خود در بیش از سه سال گذشته رساند. این خبر پس از آن منتشر می‌شود که جو بایدن (Joe Biden)، رئیس‌جمهور ایالات متحده، متهم شد که برای جلب نظر رأی‌دهندگان قبل از انتخابات به ذخایر بنزین دست برده است.

کاهش تورم در ایالات متحده به دلیل کاهش قیمت بنزین

در ماه ژوئن، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده، پس از این که در ماه مه بدون تغییر بود، 0.1 درصد کاهش یافت. این کاهش، که توسط اداره آمار کار (Bureau of Labor Statistics یا BLS) گزارش شده است، نشان‌دهنده یک روند گسترده‌تر کاهش فشارهای تورمی است. در طول سال گذشته، شاخص همه اقلام 3.0 درصد افزایش یافت، که از افزایش 3.3 درصدی ثبت شده در ماه مه کندتر شده است. به طور خاص، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی، ماهانه 0.1 درصد و سالانه 3.3 درصد افزایش یافت، که کمترین افزایش سالانه از آوریل سال 2021 است.

قیمت بنزین در ماه ژوئن به طور قابل توجهی 3.8 درصد کاهش یافت و روند نزولی ماه قبل را ادامه داد. این کاهش هزینه‌های انرژی به طور عمده به کاهش کلی قیمت مصرف‌کننده (CPI) کمک کرد. علاوه بر این، قیمت خودروهای دست دوم ماهانه 1.5 درصد کاهش یافت و نسبت به سال گذشته 10.1 درصد کاهش را نشان داد. با این حال، هزینه‌های مسکن، که یک عامل مداوم تورم است، 0.2 درصد افزایش یافت، که نشان‌دهنده مقداری کاهش بود اما همچنان فشارهای مداوم در بازار مسکن را نشان می‌دهد.

کاهش قیمت بنزین پس از اعلام دولت بایدن (Biden) برای آزادسازی ۱ میلیون بشکه بنزین از ذخیره تأمین بنزین شمال شرق به منظور کاهش قیمت سوخت قبل از فصل رانندگی تابستانی رخ داد. منتقدان عقیده دارند که این حرکت انگیزه سیاسی داشته و برخی آن را “قطره‌ای در اقیانوس با انگیزه سیاسی” نامیدند. برخی جمهوری‌خواهان به دولت بایدن هشدار دادند که با توجه به این که تنها پنج ماه تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، از ذخایر استراتژیک نفت برای کاهش قیمت بنزین استفاده نکند.

کاهش تورم انتظارات فعالان بازار را تقویت کرده است که ممکن است فدرال رزرو (Federal Reserve) تصمیم بگیرد تا اواخر امسال، نرخ بهره را کاهش دهد. معاملات آتی بازار سهام به گزارش مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) واکنش مثبت نشان دادند، در حالی که بازدهی اوراق خزانه‌داری کاهش یافت. قیمت بیت‌ کوین (Bitcoin یا BTC) نیز افزایش یافت و به بالاترین سطح روزانه ۵۹,۵۱۳ دلار در هر کوین رسید. اداره آمار کار (Bureau of Labor Statistics یا BLS) به دیگر تغییرات قابل توجه قیمت، از جمله افزایش ۰.۲ درصدی در قیمت مواد غذایی و افزایش ۰.۲ درصدی در هزینه‌های مراقبت‌های پزشکی، اشاره کرد.

نظر شما در مورد کاهش تورم در ایالات متحده به دلیل قیمت بنزین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تورم ایالات متحده با کاهش 0.1 درصدی در ماه ژوئن کاهش یافت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.