افزایش 6.1 درصدی تجارت خارجی چین در نیمه اول امسال

اطمینان چین از دستیابی به هدف تولید ناخالص داخلی
آنچه در این مقاله میخوانید

تجارت خارجی چین در نیمه اول سال به بالاترین حد خود رسیده است که نشان‌دهنده افزایش سالانه 6.1 درصدی به 21.17 تریلیون یوان (2.9 تریلیون دلار) است که نشان‌دهنده یک حرکت مثبت در تجارت خارجی این کشور و همچنین بهبود است.

این داده‌ها قبل از سومین جلسه عمومی بیستمین کمیته مرکزی حزب کمونیست چین که از 15 تا 18 جولای در پکن برگزار می‌شود، منتشر شد. پلنوم در درجه اول مسائل مربوط به اصلاحات عمیق تر و پیشبرد مدرنیزاسیون چین را بررسی خواهد کرد.

بر اساس گزارش روز جمعه اداره کل گمرک (GAC)، تجارت خارجی این کشور برای اولین بار در مدت مشابه در تاریخ از مرز 21 تریلیون یوان گذشت. همچنین نرخ رشد تجارت خارجی کشور در سه ماهه دوم تسریع شد، زیرا در سه ماهه دوم 7.4 درصد رشد داشت که 2.5 واحد درصد بیشتر از سه ماهه اول و 5.7 واحد درصد بیشتر از سه ماهه چهارم سال گذشته بود.

واردات در دوره ژانویه تا ژوئن بالغ بر 9.04 تریلیون یوان بود که 5.2 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت و صادرات به 12.13 تریلیون یوان رسید که 6.9 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

در نیمه اول سال، آسه آن بزرگترین شریک تجاری چین را حفظ کرد و ارزش تجارت دوجانبه به 3.36 تریلیون یوان رسید که 10.5 درصد افزایش داشت و 15.9 درصد از کل تجارت خارجی چین را تشکیل می‌داد. اتحادیه اروپا دومین شریک تجاری بود، اما ارزش تجارت دوجانبه 0.7 درصد کاهش یافت. ایالات متحده با افزایش 2.9 سالانه تجارت دوجانبه، سومین شریک تجاری بزرگ شد.

کره جنوبی چهارمین شریک تجاری بزرگ این کشور در این دوره بود و ارزش کل بین دو کشور به 1.13 تریلیون یوان رسید که 7.6 درصد افزایش داشت.

در نیمه اول سال، شرکت‌های خصوصی چین در تجارت خارجی سرآمد بودند، با واردات و صادرات در مجموع 11.64 تریلیون یوان، افزایش 11.2 درصدی، که 55 درصد از ارزش کل تجارت خارجی این کشور را تشکیل می‌دهد که 2.5 افزایش یافته است.

GAC خاطرنشان کرد که محصولات الکترومکانیکی نزدیک به 60 درصد از صادرات کشور را تشکیل می دهند و تجهیزات پردازش خودکار داده و اجزای آن، مدارهای مجتمع و همچنین صادرات خودرو به رشد خود ادامه دادند.

از ژانویه تا ژوئن، صادرات محصولات الکترومکانیکی چین به 7.14 تریلیون یوان رسید که 8.2 درصد افزایش داشت و 58.9 درصد از ارزش کل صادرات را به خود اختصاص داد. در میان آنها، صادرات تجهیزات پردازش خودکار داده و قطعات و اجزای آن به 683.77 میلیارد یوان رسید که نشان‌دهنده افزایش 10.3 درصدی است. صادرات مدارهای مجتمع با 25.6 درصد افزایش به 542.74 میلیارد یوان و صادرات خودرو به 391.76 میلیارد یوان رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 22.2 درصد افزایش یافت.

 

 

 

دیدگاه خود را درباره افزایش 6.1 درصدی تجارت خارجی چین در نیمه اول امسال بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.