افزایش ارزهای بازارهای نوظهور به بالاترین سطح از ماه می

افزایش ارزهای بازارهای نوظهور به بالاترین سطح از ماه می
آنچه در این مقاله میخوانید

ارزهای بازارهای نوظهور پس از کاهش غیرمنتظره قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه ژوئن به بالاترین میزان خود از ماه می جهش کردند و شرط‌بندی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو به زودی نرخ های بهره را کاهش خواهد داد، تقویت کرد.

راند آفریقای جنوبی و وون کره با تضعیف دلار آمریکا، شاخص ارز کشورهای در حال توسعه را 0.2 درصد افزایش داد. شاخص کل سهام به بالاترین سطح در دو سال گذشته بسته شد.

قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده در ژوئن 0.1 درصد کاهش یافت، در حالی که معیار اصلی که غذا و انرژی را حذف می‌کند با پایین‌ترین سرعت ماهانه خود از آگوست 2021 افزایش یافت. طبق قیمت‌گذاری بازار سوآپ، این ارقام باعث افزایش احتمال افزایش نرخ سوم توسط فدرال رزرو در سال جاری شد.

مارکو اویدو، استراتژیست در XP Investimentos در سائوپائولو گفت: این عدد بسیار خوبی برای بازارهای نوظهور است. این به فدرال رزرو دلیلی می دهد که زودتر از پیش بینی نرخ بهره را کاهش دهد.

این سناریو بر اهمیت سیاست پولی آسان‌تر در جاهای دیگر غلبه کرد، پس از آن که تورم در مجارستان، جمهوری چک و رومانی این هفته باعث تقویت کاهش نرخ شد.

ارزهای آمریکای لاتین، که باید از افزایش اشتها برای ریسک حمایت کنند، عملکرد ضعیفی از خود نشان دادند، زیرا ین ژاپن تا 2.6 درصد در برابر دلار افزایش یافت و معامله گران به اصطلاح معاملات حمل و نقل را کاهش دادند.

نرخ‌های بهره بالای منطقه، ارزهای وال‌استریت را به ارزهای مورد علاقه برای این نوع شرط‌بندی تبدیل کرده است، که در آن سرمایه‌گذاران با ارزی با بازده پایین، مانند ین، وام می‌گیرند تا ارز دیگری را با نرخ بهره بالا بخرند، مانند پزو کلمبیا یا رئال برزیل. تقویت ین باعث گمانه زنی ها در مورد دخالت مقامات در بازار ارز خارجی شد.

در مکزیک، کلودیا شینبام، رئیس جمهور منتخب، لازارو کاردناس باتل را به عنوان رئیس ستاد منصوب کرد، در حالی که دقایقی از آخرین جلسه بانک مرکزی نشان داد که اعضا پیش‌بینی رشد اقتصادی کمتری داشتند.

داده‌های روز پنجشنبه نشان داد که تورم در رومانی به پایین‌ترین نرخ از سال 2021 کاهش یافته است و این امر زمینه را برای بانک مرکزی برای ادامه روند تسهیل پولی پس از اولین کاهش نرخ در سه سال اخیر افزایش می‌دهد.

در آسیا، چین برخی از افراطی‌ترین گام‌های خود را برای محدود کردن کوتاه‌فروشی و استراتژی‌های تجاری کمی انجام داد و به دنبال حمایت از بازار سهام در حال سقوط این کشور بود. در همان زمان، تنظیم‌کننده مالی از برخی وام دهندگان روستایی خواست تا به گفته افراد آشنا، به دلیل تلاش مقامات برای محافظت از بخش بانکی، میانگین مدت نگهداری اوراق قرضه خود را کاهش دهند.

در جاهای دیگر، بانک مرکزی مالزی نرخ بهره معیار خود را در روز پنجشنبه بدون تغییر نگه داشت و به خود فرصت داد تا تأثیر افزایش قیمت‌های احتمالی را در حالی که دولت کاهش یارانه‌های سوخت را کاهش می‌دهد، ارزیابی کند. اقتصاددانان انتظار دارند بانک مرکزی پرو در روز پنجشنبه نرخ بهره را بدون تغییر در 5.75 درصد نگه دارد.

دیدگاه خود را درباره افزایش ارزهای بازارهای نوظهور به بالاترین سطح از ماه می بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.