جی پی مورگان انتظار دارد که بازیابی بازار رمزارزها در ماه آگوست آغاز شود

جی پی مورگان انتظار دارد که بازیابی بازار رمزارزها در ماه آگوست آغاز شود
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک سرمایه‌گذاری جهانی جی‌پی مورگان (JPMorgan) پیش‌بینی کرده است که بهبود بازار ارزهای دیجیتال از ماه آگوست آغاز خواهد شد. این شرکت برآورد جریان خالص ارزهای دیجیتال از ابتدای سال تا کنون را از ۱۲ میلیارد دلار به ۸ میلیارد دلار کاهش داد و به نقدشدن‌های بیت ‌کوین توسط طلبکاران Mt. Gox و فروش دارایی‌های توقیفی توسط دولت آلمان اشاره کرد که به عنوان عوامل مؤثر عمل کرده‌اند. تحلیلگران جی‌پی مورگان معتقدند که این جریان خالص تعدیل شده، بازار را تثبیت خواهد کرد چون ذخایر صرافی‌ها کاهش یافته است.

پیش‌بینی جی‌پی مورگان در مورد بهبود بازار ارزهای دیجیتال در میان کاهش نقدشدن‌ها

بانک سرمایه‌گذاری جهانی جی‌پی مورگان (JPMorgan) انتظار کاهش نقدشدن‌های ارزهای دیجیتال در این ماه را دارد و بر اساس گزارش تحقیقاتی این بانک در روز چهارشنبه، بازار از ماه آگوست شروع به بهبود خواهد کرد. جی‌پی مورگان برآورد جریان خالص ارزهای دیجیتال از ابتدای سال تا کنون را از ۱۲ میلیارد دلار به ۸ میلیارد دلار کاهش داد. تحلیلگران این بانک، به رهبری نیکولاوس پانگیرتزوقلو (Nikolaos Panigirtzoglou)، مدیر عامل و استراتژیست جهانی، توضیح دادند:

“کاهش در برآورد جریان خالص عمدتاً ناشی از کاهش ذخایر بیت ‌کوین در صرافی‌ها طی ماه گذشته است.”

تحلیلگران این کاهش را به نقدشدن‌های بیت‌ کوین توسط طلبکاران صرافی منحل شده Mt. Gox، طلبکاران Gemini و فروش دارایی‌های توقیفی توسط دولت آلمان نسبت می‌دهند.

دولت آلمان اخیراً در زمینه نقد کردن بیت‌ کوین‌های توقیفی فعال بوده است. تا صبح پنجشنبه، میزان بیت ‌کوین‌های ذخیره شده توسط دولت آلمان از 13,110 بیت ‌کوین در روز چهارشنبه به 9,925 بیت‌ کوین کاهش یافت. همزمان، متولی بازسازی Mt. Gox اعلام کرد که هفته گذشته پرداخت‌های بیت‌ کوین به طلبکاران را آغاز کرده است.  Mt. Gox، که زمانی بزرگترین صرافی بیت‌ کوین بود، در سال 2014 پس از یک هک عظیم که منجر به از دست رفتن 850,000 بیت ‌کوین شد، فروپاشید. پس از 10 سال، متولی Mt. Gox اعلام کرد که توزیع حدود 9 میلیارد دلار بیت ‌کوین (BTC) و 50.8 میلیون دلار کش بیت ‌کوین (BCH) به طلبکاران را آغاز کرده است.

برآورد تعدیل شده ۸ میلیارد دلاری جی‌پی مورگان (JPMorgan) شامل ۱۴ میلیارد دلار جریان خالص به صندوق‌های ارزهای دیجیتال، ۵ میلیارد دلار از معاملات آتی بورس کالای شیکاگو (CME) و ۵.۷ میلیارد دلار از صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر ارزهای دیجیتال است. این مجموع با کاهش ۱۷ میلیارد دلار به دلیل انتقال از کیف‌پول‌های صرافی به صندوق‌های جدید قابل معامله بیت‌ کوین (ETF) تنظیم شده است.

شک و تردید جی‌پی مورگان درباره برآورد اولیه ۱۲ میلیارد دلار تا حدی از ارزش بالای بیت ‌کوین نسبت به هزینه تولید و قیمت طلا ناشی می‌شود. در ماه ژوئن، این بانک پایداری جریان‌های ورودی ۱۲ میلیارد دلاری به ارزهای دیجیتال را زیر سؤال برده و نسبت به چشم‌انداز صنعت ارزهای دیجیتال ابراز تردید کرده بود.

نظر شما در مورد پیش‌بینی جی‌پی مورگان برای بهبود بازار رمزارزها چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره جی پی مورگان انتظار دارد که بازیابی بازار رمزارزها در ماه آگوست آغاز شود بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.