کره جنوبی به دنبال به تعویق انداختن مالیات رمزارزها تا سال 2028 است

کره جنوبی به دنبال به تعویق انداختن مالیات رمزارزها تا سال 2028 است
آنچه در این مقاله میخوانید

حزب حاکم کره جنوبی بار دیگر در حال بررسی تعویق اجرای مالیات‌های ویژه بر ارزهای دیجیتال است، چون این اقدام می‌تواند بر نظر عمومی نسبت به دولت تأثیر بگذارد. این حزب قصد دارد که این قوانین مالیاتی را تا سال ۲۰۲۸ اجرا کند و به کمبود قوانین لازم و زیرساخت‌های نهادی به عنوان دلایل اصلی این اقدام اشاره می‌کند.

کره جنوبی بار دیگر اجرای مالیات بر رمزارزها را تا سال ۲۰۲۸ به تأخیر می‌اندازد

کره جنوبی قصد دارد اجرای مالیات‌های ویژه بر ارزهای دیجیتال را تا سال ۲۰۲۸ به تعویق بیندازد. بر اساس گزارش‌های محلی، به دلیل محبوبیت ارزهای دیجیتال به عنوان یک دارایی سرمایه‌گذاری در این کشور، حزب حاکم در کره جنوبی تلاش می‌کند تا تأثیرات منفی این اقدام بر نظر عمومی نسبت به دولت خود را کاهش دهد. تا پایان سال ۲۰۲۳، بیش از ۶ میلیون کره‌ای در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده بودند و این موضوع بر تصمیم دولت در این زمینه فشار می‌آورد.

این نارضایتی از مالیات بر ارزهای دیجیتال همچنین بر بازار معاملات تأثیر خواهد گذاشت، چون کاهش اخیر قیمت‌ها حجم معاملات در صرافی‌های ملی را تحت تأثیر قرار داده است. طبق اظهارات افراد داخلی بازار، اگر مالیات از سال آینده اجرا شود، سرمایه‌گذاران مجبور به ترک بازار خواهند شد که این امر نیز به نوبه خود حجم معاملات را کاهش خواهد داد.

یکی دیگر از دلایل پشت این اقدام احتمالی، نبود قوانین حمایتی برای اجرای یک سیستم مالیاتی شفاف بر ارزهای دیجیتال است. یک مقام ناشناس که با هنکیونگ (Hankyung) صحبت کرده بود، اظهار داشت:

“قوانین ثانویه لازم است تا ارزهای دیجیتال را طبقه‌بندی کرده و انواع کسب‌وکارهای داخل صنعت را به طور دقیق مشخص کند تا مالیات‌ها بدون دشواری قابل اعمال باشند.”

منتقدان اظهار می‌کنند که اگر به دلیل نگرانی‌های عمومی، مالیات تا آوریل سال ۲۰۲۸ به تعویق بیفتد، چرخه سیاسی در آن سال، که انتخابات در ماه آوریل برگزار خواهد شد، احتمالاً منجر به تعویق دیگری خواهد شد.

اگر مالیات به تعویق بیفتد، این سومین بار خواهد بود که کره جنوبی اجرای مالیات بر ارزهای دیجیتال را به تأخیر می‌اندازد. اولین بار در سال ۲۰۲۱ بود که اجرای آن به سال ۲۰۲۳ منتقل شد. سپس در سال ۲۰۲۳، این موضوع به سال ۲۰۲۵ منتقل شد. با این حال، این موضوع همچنان در حال بررسی است، چون چوی سانگ-موک (Choi Sang-mok) ، معاون نخست‌وزیر و وزیر استراتژی و دارایی اظهار داشت که “ما در حال بررسی آن هستیم چون تا زمانی که لایحه تجدید نظر قانون مالیات آماده شود، زمان داریم.”

در ماه فوریه، نظرات مشابهی در این زمینه مطرح شد و یکی از رهبران حزب قدرت مردم (People Power Party) که نامش فاش نشده بود، تأکید کرد که ممکن است مالیات تا سال ۲۰۳۰ به تعویق بیفتد.

نظر شما در مورد تعویق مالیات بر ارزهای دیجیتال در کره جنوبی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره کره جنوبی به دنبال به تعویق انداختن مالیات رمزارزها تا سال 2028 است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.